۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

روند صعودی بورس ادامه دارد / اقبال به فلزات اساسی

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵
کد خبر: 680536
روند صعودی بورس ادامه دارد / اقبال به فلزات اساسی

شاخص کل در میانه معاملات روز شنبه با افزایش حدود ۱۲ هزار واحدی تا سطح یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی بالا آمده است و شاخص هم وزن نیز توانست با رشد بیش از ۴ هزار واحدی به کانال ۴۰۰ هزار واحدی وارد شود. ارزش معاملات خرد همچنان امیدوارکننده است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس هفته چهارم آبان ماه را هم سبز پوش آغاز کرد و تا این ساعت از معاملات شاخص کل برای یازدهمین روز متوالی صعودی باشد. شاخص هم وزن نیز در نیمه اول معاملات روز شنبه صعودی بود تا نشان دهد فعلا قدرت تقاضا در کلیت بازار بیش از عرضه است.

شاخص کل در نیمه اول معاملات امروز با افزایش حدود ۱۲هزار واحدی همراه شده است. فلزی‌ها و پالایشی‌ها بیش‌ترین نقش را در صعود امروز شاخص کل داشته است؛ «فملی» با ۳،۸۰۰ واحد، «فولاد» با ۱٬۶۰۰ واحد و «شتران» با ۸۰۰ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود امروز شاخص کل داشته است.

شاخص هم وزن نیز در ۹۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز توانست افزایش حدود ۴هزار واحدی را ثبت کند و وارد کانال ۴۰۰هزار واحدی شود.

ارزش معاملات خرد در نیمه اول معاملات امروز حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که حاکی از ادامه روند خوب معاملات و خروج از رکود چند ماهه گذشته است.

در نیمه اول بازار روز شنبه دوباره شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بودیم و حقیقی‌ها تا اینجای کار بیش از ۵۵ میلیارد تومان وارد بازار کردند.

در میان صنایع نیز فلزات اساسی با ۴۵، محصولات غذایی و آشامیدنی با ۲۵ و حمل و نقل با ۲۰ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه، مقابل نیز گروه محصولات شیمیایی با ۲۰، بانک و موسسات اعتباری با ۱۲ و خودرو و ساخت قطعات با ۱۱ میلیارد تومان هم بیش‌ترین خروج پول را ثبت کردند.

در میان نمادهای معامله شده در بازار امروز هم فملی با ۳۲، حکشتی با ۲۱ و فاسمین با ۱۴ میلیارد تومان بیش‌ترین اقبال را از سوی حقیقی‌ها داشته است و در نقطه مقابل، شاراک با ۱۶، فولاد با ۹ و ختوفا با ۸ میلیارد تومان هم بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.