۰ نفر

هفته درخشان بورس رقم می خورد؟؛

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۱ آبان / شاخص کل قدم پنجم را بر می دارد؟

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 678124
پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۱ آبان / شاخص کل قدم پنجم را بر می دارد؟

معاملات روز سه شنبه هم سبز به پایان رسید تا هفته دوم آبان تا اینجا یکی از درخشان ترین هفته‌های سال ۱۴۰۱ باشد. شاخص کل افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی را ثبت کرد و شاخص هم وزن نیز بیش از ۴هزار واحد بالا آمد. با این وجود روند معاملات نشان می‌دهد که قدرت نسبی عرضه در بازار سهام روز سه شنبه نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده بود. در این میان هر چند ارزش معاملات خرد همچنان بالای ۲هزار میلیارد تومان ثبت شده است اما به نظر می رسد که این اعداد برای ادامه روند صعودی کافی نباشد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شاخص کل برای چهارمین روز متوالی سبز پوش باقی ماند و تا اینجای کار هفته رویایی را برای معامله گران به جا گذشته است. شاخص کل در معاملات روز سه شنبه با افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی دوباره کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی را پس گرفت. به طور کلی شاخص کل از ابتدای هفته با افزایش حدود ۴۰هزار واحدی معادل ۳.۱۸ درصد، تا اینجای کار و بدون در نظر گرفتن معاملات روز چهارشنبه بهترین عملکرد هفتگی خود را از هفته پایانی فروردین به جا گذاشته است. شاخص هم وزن نیز توانست سبز پوش باقی بماند و با رشد بیش از ۴هزار و ۲۰۰ واحدی وارد کانال ۳۶۵ هزار واحدی شود.

با این وجود نگاهی به روند معاملات بورس نشان می‌دهد که برخلاف گزارش پیش بینی بورس روز سه‌شنبه که با احتمال بالایی سناریو ادامه صعود را مطرح کرده بودیم، شاید ادامه روند صعودی برای بورس روز چهارشنبه از احتمال کم‌تری برخوردار باشد.

قدم های شاخص کل لرزان شد؟

نگاهی به روند تغییرات شاخص کل در معاملات روز سه شنبه نشان می‌دهد که شاخص کل در ابتدا پر قدرت ظاهر شد و در همان نیم ساعت ابتدایی، نیمی از صعود روز سه شنبه خود را طی کرد و تا ساعت ۹:۳۰ توانست افزایش بیش از ۵هزار و ۵۰۰ واحدی را ثبت کند. با این وجود هرچه از زمان معاملات می گذشت، شیب افزایش شاخص کل کم تر می شد؛ به گونه ای که بین ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲،‌ شاخص کل تنها ۵۹ واحد افزایش را ثبت کرد. با این وجود در نیم ساعت پایانی دوباره شاهد افزایش ۹۶۷ واحدی شاخص کل بودیم. نگاهی به نمادهای پرتراکنش هم نشان می‌دهد قیمت آخرین معامله تعداد قابل ملاحظه ای از نمادها به کم‌تر از قیمت پایانی رسیده است.

پیش بینی بورس شاخص کل

شاخص هم وزن نیز رفتار مشابه شاخص کل را در معاملات روز سه شنبه داشت؛ صعود قابل توجه در همان ابتدای بازار و کاهش شیب افزایش شاخص هم وزن و بهبود در نیم ساعت پایانی معاملات.

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

ارزش معاملات خرد؛ خوب ولی نگران کننده

ارزش معاملات خرد در معاملات روز سه شنبه حدود ۲هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان بود که هر چند نسبت به هفته های گذشته بهبود یافته و بالای سطح ۲هزار میلیارد تومان تثبیت شده است اما برای ادامه صعود نیاز به افزایش آن حداقل به سطح ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است.

پیش بینی بورس ارزش معاملات

در جریان معاملات روز سه شنبه حدود ۱۸۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بورس ثبت شد که نسبت به روز دوشنبه افزایش نشان می‌دهد. با این وجود در شرایطی که به نظر می رسد شاهد افزایش حمایت ها در بازار سهام هستیم، شاید جریان پول حقیقی نشانه‌ مهمی از بازار سهام به ما ارائه ندهد. با این وجود شاید بتوان گفت که ادامه خروج پول حقیقی نشان می‌دهد که تا حدودی همچنان بی اعتمادی به روند بورس میان حقیقی ها وجود دارد.

پیش بینی بورس پول حقیقی

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

نگاهی به روند معاملات روز سه شنبه نشان می‌دهد که پس از زمان ابتدایی معاملات شاهد کاهش نسبی قدرت تقاضا در بازار سهام بودیم؛ هر چند که در نیم ساعت پایانی این تقاضا بود که افزایش یافت اما روند قیمتی تعداد قابل توجهی از نمادهای پر تراکنش نیز افزایش عرضه را تایید می‌کند. موضوعی که نشان می‌دهد زیر پای بورس همچنان سفت نیست. در این شرایط نیمه اول معاملات بازار سهام فردا از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید در این زمان شاهد افزایش عرضه ها باشیم. در صورتی که این عرضه ها با تقاضا مناسبی همراه شود، احتمالا این هفته شاخص کل یکی از درخشان ترین هفته های سال ۱۴۰۱ را ثبت خواهد کرد.