۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

روی خوش بورس به سهامداران / هم وزن پشت سر شاخص کل راه افتاد

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 677686
روی خوش بورس به سهامداران / هم وزن پشت سر شاخص کل راه افتاد

روزی که شاید بسیاری از سهامدارن ماه ها منتظر آن بودند بالاخره فرا رسید و نقشه بازار سبز پوش شد و اکثر نمادها در مدار مثبت معامله می‌شوند و تا اینجا شاخص هم وزن که مدتها بود رنگ صعود را به خود ندیده بود، بیش از ۲هزار ۴۵۰ واحد رشد را ثبت کرده است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ امروز بالاخره سهم‌های کوچک‌تر هم مورد اقبال فعالان بازار سهام قرار گرفتند. در حالی که در دو روز گذشته با ابلاغ بسته حمایتی ۱۰ بندی به نظر می‌رسید، منابع و اهداف بسته مذکور بیشتر به نمادهای بزرگتر معطوف است و خریداران بیشتر به سهم‌های  شاخص ساز و بزرگان بورس روی آورده‌اند؛ امروز و تا نیمه اول بازار، معادله کمی تغییر کرد و سهم های کوچکتر نیز پشت سر بزرگان به حرکت افتادند و بالاخره شاهد برتری خریداران بر عرضه کنندگان هستیم. امری که موجب شده است شاخص هم وزن بالاخره و پس از مدتها در مدار مثبت قرار بگیرد.

از دیگر فاکتورهای امیدوار کننده حائز اهمیت کاهش سرعت خروج پول حقیقی است که در صورت تداوم خود می‌تواند سیگنالی مبنی بر بازگشت نسبی اعتماد سهامداران و رونق بازار حداقل در کوتاه مدت باشد.

 تا نیمه اول معاملات امروز شاخص کل رشدی ۷هزار و ۲۴۲واحدی داشته است و توانسته ارتفاع یک میلیون و۲۶۱هزار واحدی را پس بگیرد.

فارس،فولاد،حکشتی و فملی از تاثیرگذارترین نمادها برروی شاخص کل هستند.

شاخص هم وزن نیز افزایشی ۲هزار و ۴۵۰ واحدی را ثبت کرده است.

ارزش معاملات خرد هم به حدود هزار میلیارد تومان رسیده است و در مجموع حقیقی ها ۵۲ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

درازکح با۷،شاوان با ۷ و شبندر با ۴.۵ میلیارد تومان صدرنشینان جدول ورود پول حقیقی بودند و در سمت مقابل خصدرا با ۱۰.۵،بپاس با ۹ و غکورش با ۶ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع،گروه مواد و محصولات دارویی با ۷ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین خروج را به ثبت رساند.