۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

بزرگان بورس در مسیر سبز / شاخص هم وزن به شاخص کل می پیوندد؟

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 677463
بزرگان بورس در مسیر سبز / شاخص هم وزن به شاخص کل می پیوندد؟

شاخص کل امروز هم سبز بود اما شاخص هم وزن همچنان در محدوده قرمز به کار خود ادامه می‌دهد. ارزش معاملات خرد گرچه نسبت به هفته گذشته اندکی نشان از بهبود می‌دهد ولی همچنان نسبت به روزهای اوج بازار فاصله چشم گیری دارد و جریان خروج پول حقیقی همچنان ادامه دار است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ نگاه ها معطوف به بسته حمایتی ۱۰ بندی از سازمان بورس است. با توجه به روند حرکتی شاخص کل و شاخص هم وزن و نگاه به تاثیرگذارترین نمادها، به نظر می‌رسد تقریبا و حداقل تا اینجا بسته حمایتی ابلاغ شده بیشتر متوجه سهم‌های بزرگتر و شاخص ساز بوده تا کلیت بازار.

اگرچه انواع و اقسام مشکلات که از قبل هم گریبان گیر بازار بودند همچنان به قوت خود باقی است و با نزدیک شدن به فصل بودجه، نگرانی ها بابت فشار به شرکت ها برای ایجاد درآمد مالیاتی بیشتر و یا تغییر نرخ خوراک برخی از صنایع رو به افزایش می رود؛ زور حمایت سازمان فعلا بر سایر فاکتورها چربیده است و اگر هدف بسته حمایتی مثبت کردن شاخص کل بوده، تا اینجا شرایط بازار حاکی از موفقیت سیاست اتخاذی است.

نمادهای بزرگتر و شاخص ساز درحال بالا آوردن شاخص هستند ولی نمادهای کوچک تر همچنان با همان فرمان سابق معامله می‌شوند.البته در چند دقیقه پایانی امروز شاخص هم وزن که می‌تواند دید بهتری از نمادهای کوچکتر بازار ارائه دهد، شاهد تحرکاتی بود و اندکی از افت خود را جبران کرد.

حالا باید منتظر بود و دید آیا سهم های کوچکتر و به تبع آن نماگر هم وزن نیز با شاخص کل هم مسیر می‌شود و یا شاخص در مسیر بازگشت تنها خواهد بود و یا اصلا روند بازگشت شاخص ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

در پایان معاملات امروز،شاخص کل با۹هزار و ۸۳۷ واحد رشد توانست ارتفاع یک میلون و ۲۵۴هزار واحدی را پس بگیرد.

فولاد،فملی،فارس و شبندر بیشترین تاثیر برروی شاخص کل را داشتند.

شاخص هم وزن اما کاهشی هزار و ۹۰۰را به همراه داشت.

ارزش معاملات خرد نهایتا به ۲هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۵۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

شبندر با ۴۶.۵،وپویاح با ۱۵.۵ و مادیرا با ۹ میلیارد تومان بیشترین ورود و شپنا با ۳۵،بپاس با ۳۱ و فولاد با ۲۵ میلیادر تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز گروه تولید محصولات کامپیوتری با ۹ و گروه محصولات شیمیایی با ۷۴ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ورود و بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.