۰ نفر

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران؛

تارا و پژو ۲۰۷ چه زمانی در بورس کالا عرضه می شوند؟

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 676630
تارا و پژو  ۲۰۷ چه زمانی در بورس کالا عرضه می شوند؟

اول آبان خبر عرضه تارا و ۲۰۷ در بورس کالا منتشر شد. اما گروه صنعتی خودروسازی ایران خودرو اعلام کرد که این اتفاقا انجام نمی‌شود. با این وجود،‌ روز گذشته رئیس سازمان بورس تاکید کرد که در مورد تمام کالاهایی که می‌خواهیم وارد بورس بشود مقاومتی وجود دارد اما این راه بدون بازگشت است و این دو خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود. معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران شب گذشته در خصوص آخرین وضعیت عرضه این دو خودرو در بورس کالا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در خصوص اینکه آیا دو خودروی 207 و تارا در بورس کالا عرضه می شود یا نه گفت: گروه صنعتی مربوطه درخواست پذیرش این دو خودرو را با امضای مسئولان شرکت به بورس کالا ارسال کردند. روز یکشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مسئولان شرکت و مسئولان سازمان بورس در محل سازمان بورس انجام شد و با درنظر گرفتن شرایط عرضه خودرو و تعهداتی که در قرعه کشی دارند هیئت پذیرش، پذیرش این خودروها را مصوب کرد. 

جهرمی افزود: قرار شد که عرضه از خودروهایی که تعهد کمتری دارند، آغاز بشود. از لحاظ مقررات گروه صنعتی ایرانخودرو مشکلی برای عرضه این دو خودرو ندارد؛ چون ایرانخودرو باید بتواند ماشین‌ها را در زمان سررسید تحویل بدهد. به همین منظور باید مراحل عرضه را طی کرده و به بورس کالا اعلام کنند. مانعی جهت عرضه این دو خودرو در بورس از نظر سازمان بورس وجود ندارد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در خصوص اینکه چرا ایرانخودرو خبر ورود 207 و تارا را به بورس کالا رد کرد، گفت: ناهماهنگی داخل مجموعه ایرانخودرو باعث این اتفاق شد. طبق صحبت‌ها تا هفته آینده قول دادند عرضه را آغاز کنند. بر اساس قول ایرانخودرو با 207 اتوماتیک عرضه هایشان را آغاز می‌کنند که هیچ تعهدی به وزارت صنعت و قرعه کشی ندارد و تحویلشان را به فوریت در بورس انجام می‌دهند. زمان عرضه آنها در فرم اطلاعیه عرضه قیمت خودرو اعلام می‌شود.

وی درباره قیمت عرضه این خودروها خاطرنشان کرد: تقریبا قیمت پایه این دو خودرو در بورس کالا نزدیک قیمت آنها در قرعه‌کشی است. برای مثال در مورد خودرویی که این هفته در بازار عرضه شد 15 تا 10 درصد پایین تر از قیمت بازار معامله شد.