۰ نفر

گزارش معاملات امروز؛

جاده یک طرفه بورس / شاخص کل روزهای سبز را فراموش کرده است

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبر: 676405
جاده یک طرفه بورس / شاخص کل روزهای سبز را فراموش کرده است

بورس درگیر افت مفرط است و دیگر شاخص حتی اندک نشانی از روزهای سبز خود ندارد و پیش فرض شاخص افت می‌کند مگر خلافش ثابت شود و به یک حقیقت پذیرفته شده در میان فعالین بازار تبدیل شده. است امروز هم بازار به این رویکرد وفادار بود.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛باز هم آش همان است و کاسه همان کاسه. بورس که سیبل انواع و اقسام اخبار منفی است به اخبار مثبت هم اطمینانی ندارد. خبر واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار گویی تاثیری نداشته است یا اگر داشته است در بهترین حالت از میزان افت شاخص کاسته ولی نتوانسته مانع از افت شود. البته باید اشاره کرد که دو عبارت قبل صرفا در مورد خبر این تصمیم است و هنوز باید منتظر عملیاتی شدن این تصمیم و تاثیرات آتی آن بر بازار سهام باشیم.از طرف دیگر گزارشات نه چندان امیدوارکننده واصله از گزارش‌های تابستان علی‌الخصوص برای برخی از نمادهای گروه فلزات اساسی و گروه معدنی عامل دیگری بود که شاخص را به سمت عقب هل می‌داد.فاکتورهای تاثیرگذار دیگر هم در صف عواملی هستند که مانع از رشد شاخص می شوند و هر روز شاخص کل را پایین تر می‌کشند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل افتی ۱۰ هزار و ۶۷۸ واحدی را ثبت کرد و در کف یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحدی قرار گرفت.

وامید،رمپنا و کگل بیشترین تاثیر را برروی شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن نیز با افتی ۳هزار و ۵۷۱ واحدی همراه بود.

امروز نهایتا ارزش معاملات خرد به ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

شبندر با ۲۷و غگلپا و صبا با ۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و بپاس با ۳۰،وبملت با ۲۴ و فملی با ۲۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز گروه محصولات شیمیایی با ۶۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول در میان صنایع را به نام خود کرد.