۰ نفر

گزارش معاملات امروز؛

بورس آبان را هم قرمز شروع کرد / فارس و فولاد شاخص را قرمزتر کردند

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 675802
بورس آبان را هم قرمز شروع کرد / فارس و فولاد شاخص را قرمزتر کردند

شاخص امروز هم نزولی بود و در ادامه افت های پی در پی، سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد و تا ارتفاع یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۹۴ واحد پایین آمد.شاخص هم وزن هم گرچه در ابتدا روندی صعودی داشت نهایتا حدودا افتی هزار و۲۹۸ واحدی را ثبت کرد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین ؛اولین روز آبان ماه برای بورس خوش یمن نبود و امروز هم شاهد افت بازار بودیم.شاخص امروز به جز چند دقیقه ابتدایی در مدار نزولی بود و در هیچ بازه‌ای نشانی از بازگشت شاخص نبود.

شاخص هم وزن هم که تقریبا تا نیمه معاملات مثبت بود از نیمه های بازار با شاخص کل همسو شد و قدم در مدار منفی گذاشت.

همچنان شرایط تاثیرگذار بر بازار یا همان هستند که بودند یا بدتر شده‌اند از این جهت کلیت بازار هم همان است که بود؛قرمز و نزولی. بازار ارزشمند باشد یا نباشد گرفتار بیماری بی اعتمادی است که نمود آن در روند ارزش معاملات خرد هویدا است.گرچه بعضا قیمت دلار،گزارشات ۶ماهه و قیمت های جهانی و به طور کلی معدود اخبار مثبت؛ تاثیرات مثبت مقطعی بر بازار می گذارند ولی سایه بی اعتمادی در روزهای سبز هم بر بازار سنگینی می کند و در روزهای قرمز،چنان امروز،در آتش افت شاخص می‌دمد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افتی ۱۲هزار و ۱۶۵ واحدیهمراه بود تا سطح یک میلیون و ۳۰۰هزار واحدی را هم از دست دهد و در ارتفاع یک میلیون و۲۹۶هزار و ۷۹۴ واحدی قرار بگیرد.

فارس و فولاد به تنهایی عامل نیمی از افت امروز شاخص بودند.

شاخص کل هم وزن نیز افتی هزار و۲۹۸واحدی را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد هم نهایتا به  حدود دو هزار و ۲۲۰ میلیادر تومان رسید تا رکورد دو هفته اخیر خود را بزند.

همچنین حقیقی ها در مجموع ۲۰۵ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

فسوژ با ۲۱،حکشتی با ۱۷ و غشهد با ۴.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و شپنا با ۳۰.۵،حفارس با ۱۱.۵ و ونوین با ۱۱ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه خودرو و ساخت قطعات با ۹ میلیارد تومان رکورددار ورود پول حقیقی بودند و گروه بانک ها و موسسات اعتباری با ۵۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول را به ثبت رساندند.