۰ نفر

گزارش آخرین روز معاملاتی هفته؛

سقوط آزاد ارزش معاملات خرد بورس / شاخص کل پایین، پایین و باز هم پایین‌تر

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 674998
سقوط آزاد ارزش معاملات خرد بورس / شاخص کل پایین، پایین و باز هم پایین‌تر

شاخص امروز هم منفی شروع کرد و منفی هم تمام کرد؛ شاخص هم وزن توانست مثبت به کار خود پایان دهد.ارزش معاملات اما روند ناامیدکننده را ادامه داد تا دیگر اندک امیدها به بازگشت بازار کم‌رنگ تر شود.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شک و تردید عضو جدایی ناپذیر چند وقت اخیر بورس است و این موضوع نه تنها کمرنگ تر نشده بلکه سایه سنگین تری بر روی بازار انداخته است.از برجام بی فرجام تا قیمت‌های جهانی هیچکدام سیگنال مثبتی به بازار مخابره نمی‌کنند.علاوه بر این و همانطور که بارها در گزارشات قبلی به آن اشاره کردیم، با وجود ارزشمند بودن بازار از نگاه اغلب کارشناسان بنیادی و تکنیکالیست ها ؛ارزش معاملات خرد هم نه تنها نشانی از بازگشت نمی‌دهد بلکه امروز یکی از کمترین مقادیر سه ماهه خود را ثبت کرد و نهایتا به هزار و۴۸۰میلیارد تومان رسید.

نهایتا با افت امروز شاخص کل،هفته سرنوشت ساز بازار با عملکردی ناامیدکننده به پایان می‌رسد تا میزان نگرانی ها برای ادامه دار بودن افت شاخص و رکود بازار افزایش یابد.در این میان می‌توان از گزارشات ۶ماهه که کم کم روی کدال قرار می‌گیرند از معدود روزنه های امید برای تغییر نظر فعالین فعالان بازار و تغییر روند شاخص نام برد.

 در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با ۲هزار و ۳۹۶واحد افت همراه بود و تا ارتفاع یک میلیون و۳۱۰ هزار واحدی پایین آمد.

کچاد،فولاد،کگل و حکشتی بیشترین تاثیر را روی شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن اما در خلاف جهت شاخص کل،افزایشی ۶۵۱واحدی را به جای گذاشت.

ارزش معاملات خرد با ثبت رکوردی جدید یکی از کمترین مقادیر خود در سه ماهه اخیر را ثبت کرد  و نهایتا به هزار و۴۸۰ میلیارد تومان رسید .

همچنین امروز حقیقی ها در مجموع۱۳۴میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

حکشتی با ۱۴،وآذر با ۵و فولاد با ۴.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و شپنا با ۱۹،خودرو با ۹.۵ و بپاس با ۶.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه حمل و نقل،انبارداری و ارتباطات با ۱۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۰.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را از آن خود کردند.