۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

هم وزن در سمت مقابل شاخص کل / بورس قصد بازگشت ندارد

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 674955
هم وزن در سمت مقابل شاخص کل / بورس قصد بازگشت ندارد

شرایط بازار همچنان همان است که بود و بازهم بازار در مسیر نزولی قرار دارد. شاخص تا نیمه معاملات آخرین روز معاملاتی هفته پایانی مهر افتی ۵۰۰ واحدی را ثبت کرده است ولی شاخص هم وزن حدود۴۸۰ واحد افزایش را به همراه داشته است و ارزش معاملات حوالی ۵۶۰ میلیارد تومان است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛برتری خفیف عرضه تا نیمه معاملات امروز،با توجه به افزایش نسبی فشار فروش از میانه های بازار دیروز و عدم تغییر در اخبار واصله به بازار منطقی به نظر می‌رسد. شرایط نااطمینانی و تردید همچنان جو غالب بر بورس است و تقریبا تمامی فاکتورهای تاثیرگذار دیگر از جمله نرخ‌های جهانی سیگنالی منفی برای بازار به حساب می‌آیند و بنابراین کسی توقع صعود پایداری از بازار ندارد؛ مخصوصا آن هم در حالتی که ارزش معاملات خرد حتی نمی‌تواند به رقم نه چندان چشم گیر ۲هزار میلیارد تومان برسد.

در این میان اما با توجه به اخبار بعضا تعدادی از تک سهم ها مورد توجه قرار می‌گیرند.بدین ترتیب شاخص کل دلیل چندانی برای صعود ندارد ولی شاخص هم وزن با افزایش ورود پول به بعضی از تک سهم ها نوسانات مثبت بیشتری را داشته باشد.

شاخص کل بورس تا اینجا افتی ۵۰۰ واحدی داشته است و تا کف کانال یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی پایین آمده است.

«کگل»،«شپنا»،«شفن»و «فولاد» بیشترین تاثیر را برروی شاخص داشته اند.

شاخص هم وزن اما ۴۸۰ واحد افزایش را به همراه داشته است.

ارزش معاملات خرد هم تا اینجا به حدود ۵۶۰ میلیارد تومان رسیده است و این درحالی است که حقیقی ها ۵۴ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

«وتوکا» و «آسیا» با ۱.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و «خودرو» با ۷،«خساپا» با ۵.۵ و «حکشتی» با ۴.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۲.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود را به ثبت رساندند و گروه خودرو و ساخت قطعات با ۱۷.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود کردند.