۰ نفر

کم ریسک ترین صندوق سرمایه گذاری برای نهادها و سازمان ها

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 674049
کم ریسک ترین صندوق سرمایه گذاری برای نهادها و سازمان ها

احتمالا شما هم با این عبارت موافق هستید که «برای اینکه سود خوب و قابل قبولی بدست آورید باید ریسک کنید» ولی کم ریسک ترین صندوق سرمایه گذاری الزاما به معنی بازدهی کم آن نیست. شاید بهتر باشد پیش از شروع، تعریفی از سرمایه گذاری کم ریسک داشته باشیم.

سرمایه گذاری کم ریسک به چه معناست؟

همه افراد دوست دارند با ریسک کم، سود زیادی به دست آورند به خصوص افرادی که به تازگی، وارد حوزه سرمایه گذاری شده‌اند، ممکن است که مفهوم و منظور اصلی اصطلاح سرمایه گذاری کم ریسک را به طور دقیق ندانند.

منظور از سرمایه گذاری کم ریسک، در نظر گرفتن دو شرط اساسی است: اول حفظ اصل سرمایه و دوم کسب بازدهی بالاتر از سپرده بانکی.

گرچه سپرده‌های بانکی نیز خالی از ریسک نیستند ولی معمولا افراد و بعضا سازمان‌ها و نهادها، سرمایه گذاری در بانک را بدون ریسک در نظر می‌گیرند با اینحال در نظر داشته باشید که هدف اصلی از سرمایه گذاری جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه و کسب سود بالاتر از سپرده‌های بانکی است. بنابر این لازم است دنبال راهکار‌های سرمایه‌ گذاری دیگری باشیم که دو شرط گفته شده را محقق سازند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کم ریسک ترین صندوق سرمایه گذاری با بازدهی بالاتر از سپرده بانکی

صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت کم ریسک ترین صندوق سرمایه گذاری است که سرمایه گذاری پرسودتری را نسبت به سپرده بانکی نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند و مناسب اشخاص، نهادها و سازمان‌هایی است که می‌خواهند با کمترین میزان ریسک، سود قابل قبولی هم به دست بیاورند.

به عنوان مثال صندوق سرمایه گذاری آوای فردای زاگرس متعلق به شرکت سبدگردان زاگرس که در حال حاضر یکی از بزرگترین صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله در بازار سرمایه است با سود سالانه ۲۳٬۱۵٪ یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری اشخاص،‌ نهادهای حقوقی و سازمان‌ها می‌باشد.

بر اساس گزارشات منتشر شده و بررسی پارامترهای مهم از نظر عملکرد صندوق‌ها، صندوق درآمد ثابت آوای فردای زاگرس در سال ۱۴۰۱ همواره جزو صندوق‌های برتر از نظر میزان بازدهی و قدرت نقدشوندگی بوده است که علاوه بر کم ریسک بودن سرمایه‌گذاری، سود بیشتری را نسبت به سپرده‌های بانکی نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

کم ریسک ترین صندوق سرمایه گذاری با بازدهی بالاتر از سپرده بانکی صندوق آوای فردای زاگرس

از دیگر پارامترهای عملکردی مورد نظر در عملکرد صندوق‌های با درآمد ثابت که باید مورد توجه قرار گیرند، روند ثابت در سودسازی و بازدهی است و اگر صندوق دارای نوسانات زیاد در روند بازدهی باشد آن صندوق نمی‌تواند به عنوان ابزار مناسبی جهت مدیریت نقدینگی مورد استفاده قرار گیرد، در این زمینه نیز صندوق آوای فردای زاگرس با ثبات عملکرد خود توانسته است ابزار مناسبی برای نهادهای حقوقی و سازمان‌ها جهت مدیریت نقدینگی باشد.

عمده منابع صندوق آوای فردای زاگرس در وجه نقد و شبه نقد سرمایه‌گذاری گردیده است و بخش ناچیزی از آن با استفاده از ابزارهای نوین مالی (اوراق تبعی، اختیار فروش) در ابزارهای دیگر سرمایه‌گذاری شده است که ریسک نقدشوندگی صندوق را به صفر رسانده است. همین امر موجب شده تا مجموعه‌های مختلف فعال در بازار سرمایه از سرمایه‌گذاران کلیدی این صندوق باشند. لیست برخی از شرکت‌هایی که در صندوق درآمد ثابت آوای فردای زاگرس سرمایه گذاری کرده‌اند در جدول زیر قابل مشاهده است.

سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری با ریسک پایین و سود بالا

این صندوق چه مزایایی برای سرمایه گذاران دارد؟

مزایای صندوق‌ سرمایه گذاری با درآمد ثابت آوای فردای زاگرس محدود به مواردی که تا کنون ذکر شده نیست، بلکه مزایای بیشتری برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی دارد که شامل موارد زیر می‌باشد.

  • خرید و فروش آسان
  • بدون ریسک
  • بدون نرخ شکست (سود روز شمار)
  • نقدشوندگی بسیار بالا
  • سود بیشتر از سپرده بانکی
  • امکان توثیق سهام و دریافت وام و تسهیلات
  • معاف از مالیات (برخلاف سپرده‌های بانکی که برای اشخاص حقوقی مشمول مالیات می‌باشد)

برای شروع سرمایه گذاری کم ریسک با بازدهی بالا چکار کنیم؟

با توجه به قابل معامله بودن صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت آوای فردای زاگرس، شروع سرمایه گذاری در آن از افتتاح حساب سپرده بانکی راحت‌تر است. برای اینکار کافی است از طریق پنل آنلاین کارگزاری خود نماد «فردا» را جستجو کرده و سپس بر اساس میزان سرمایه، تعداد واحد مورد نظر را انتخاب کرده و سرمایه گذاری خود را آغاز کنید.

همچنین به منظور مشاهده سایر صندوق‌ها و دریافت مشاوره برای سبدگردانی اختصاصی شرکت سبدگردان زاگرس به سایت https://zagrosam.com مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.