۰ نفر

گزارش معاملات امروز؛

بورس بی اعتنا به جلسات / شاخص بازهم منفی بود

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 673091
بورس بی اعتنا به جلسات / شاخص بازهم منفی بود

شاخص کل بورس امروز با افتی یک هزار و۱۵۶واحدی مواجه بود و نتواسنت ارتفاع یک میلیون و ۳۰۴هزار واحدی را حفظ کند و تا فعالین بازار شاخص را در آستانه از دست دادن حمایت یک میلیون و ۳۰۰هزار واحدی ببینند.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛رنگ بازار امروز هم همان همیشگی بود،قرمز.منتهی اندک تفاوت هایی در بازار امروز دیده می‌شد.بازار امروز مثبت شروع کرد،در کمتر از یک ساعت منفی شد و گرچه در ساعت پایانی تحرکات مثبتی در بازار دیده می‌شد و حجم عرضه ها کاهش پیدا کرده بود؛نهایتا امروز را هم منفی به پایان برد.جدای از روند شاخص با نگاهی دقیق تر به نمادهای تاثیرگذار درمی‌یابیم که«میدکو» نقش بسزایی در افت امروز شاخص داشت و اگر این نماد را در نظر نگیریم شاخص امروز را مثبت به پایان می‌رساند.

به نظر می‌رسد بازار نه کاری به جلسات متعدد سازمان بورس دارد و نه اعتنایی به تحلیل های کارشناسان دارد که بازار را ارزشمند می‌دانند و شاخص را مستعد بازگشت. می توان ادعا کرد که بازار چه ارزشمند باشد چه نباشد با این ارزش معاملات که خود تصویری از شرایط مبهم و ریسک‌های اقتصادی و سیاسی موجود کشور است؛ صعود و بازگشت به روزهای سبز بازار بعید به‌نظر می‌رسد و روزهای مثبت شاخص را می‌توان در حکم نوسان در نظر گرفت.

شاخص کل بورس امروز با یک هزار و۱۵۶ واحد افت در کانال یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۹۲۶ واحدی قرار گرفت.

میدکو با هزار و ۹۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی برروی شاخ کل را داشت.

شاخص کل هم وزن نیز با ۳۲۰ واحد کاهش همراه بود.

ارزش معاملات خرد هم حدود دوهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بود و حقیقی ها ۱۹۷ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

تپسیح با ۱۰۷ میلیارد تومان رکورددار ورود پول حقیقی بود.وطوبی با ۲۰ و کشرق با ۱۰.۵ میلیارد تومان در رده های بعدی قرار گرفتند.

بپاس با ۳۱.۵،شستا با ۱۷ و حبندر با ۱۶ میلیارد تومان بیشترین ها از لحاظ خروج پول حقیقی بودند.

در میان صنایع نیز،گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن با ۱۰۲ میلیارد تومان بیشترین از لحاظ ورود و گروه محصولات شیمیایی با ۴۴میلیارد تومان بیشترین از لحاظ خروج پول حقیقی بودند.