۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

بورس به رنگ سبز نفتی / شاخص کل صعود هم بلد است

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 672519
بورس به رنگ سبز نفتی / شاخص کل صعود هم بلد است

شاخص کل در نیمه اول معاملات اولین روز هفته سوم مهر خرق عادت کرده است و با ثبت رشد ۴هزار و ۴۲۵ واحدی به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین برتری تقاضا نسبت به عرضه در کلیت بازار مشهود است به طوریکه شاخص هم وزن نیز بیش از هزار و ۳۰۰ واحد افزایش را به ثبت رسانده است.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ بازار تا نیمه اول معاملاتی امروز یادی از روزهای سبز خود کرده است تا نشان دهد به جز افت و اصلاح پی در پی راه صعود را هم بلد است.البته هنوز با توجه به اینکه مولفه های تاثیرگذار بر بازار و ریسکهای سیستمی همچنان به قوت خود باقی هستند و در بعضی موارد حتی واترقیده‌اند؛بیان این ادعا که شاخص تغییر روند داده و روزهای صعودی شاخص بالاخره فرا رسیده نتیجه گیری عجولانه است‌ و باید منتظر بود و دید که آیا افزایش تقاضا و برتری خریدارن به فروشندگان در کلیت بازار ادامه پیدا خواهد کرد و یا این تحرکات مقطعی تغییری در روند کلی بازار ایجاد نخواهند کرد.

تا نیمه معاملاتی امروز شاخص کل با ۴هزار و ۴۲۵واحد افزایش همراه بوده و در کانال یک میلیون و ۳۱۸هزار واحدی در حال پیش روی است.

«شپنا»،«شبندر»،«بفجر» و «خودرو» بیشترین تاثیر برروی شاخص را داشتند.

شاخص کل هم وزن نیز رشدی هزار و۳۵۱ واحدی را ثبت کرده است.

ارزش معاملات خرد هم تا اینجا به ۹۱۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها در مجموع و تا اینجا ۶میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

«وطوبی» با ۸،«شاوان» با ۷.۵ و «شبندر» با ۷ میلیارد تومان بیشترین ورود و «بپاس» با ۸.۵،«زپارس» با ۴.۵ و «سبزوا» با ۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه فرآورده های نفتی با ۱۱ میلیارد تومان پیشتاز ورود پول حقیقی است و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۹.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را از آن خود کرده است.