۰ نفر

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه؛

ایران خودرو در نیمه نخست امسال چقدر تولید کرد؟ / پژو و سمند محصولات اصلی ایران خودرو

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 671515
ایران خودرو در نیمه نخست امسال چقدر تولید کرد؟ / پژو و سمند محصولات اصلی ایران خودرو

بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده در سامانه کدال تولید ایران خودرو در شهریور بیش از ۴۵ هزار دستگاه بوده است. گروه پژو با ۵۵ درصد بیش ترین سهم را از سبد محصولات تولیدی ایران خودرو به خود اختصاص داده است. به طور کلی این شرکت در ۶ماهه نخست امسال ۲۵۶هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع خودرو تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ ایران خودرو گزارش تولید و فروش ماهانه خود را بر روی سایت کدال منتشر کرد. بر اساس این گزارش، ایران خودرو در شهریور ماه امسال ۴۵هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به مرداد افزایش ۹.۸ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید ماهانه

گروه پژو بیش ترین سهم را از سبد محصولات تولیدی ایران خودرو به خود اختصاص داده است؛ ایران شرکت در شهریور ماه حدود ۲۵هزار دستگاه از خانواده پژو تولید کرده که حاکی از سهم بیش از ۵۵ درصدی از کل تولید شهریور ماه است. گروه سمند با ۱۸.۴ درصدی و دنا با ۱۸.۲ درصدی پس از پژو بیش ترین سهم را سبد تولید ایران خودرو داشته اند.

 

سهم محصولات

ایران خودرو در شهریور ماه فروش ۵۱هزار و ۲۲۰ دستگاهی را ثبت کرده است که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲.۱ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۷۳ درصدی را نشان می دهد.

 

فروش ماهانه

به طور کلی ایران خودرو در ۶ماهه نخست امسال ۲۵۶هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع خودرو تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، ایران خودرو ۲۸۰هزار و ۵۷۹ دستگاه خودرو فروخته که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۶ درصد افزایش یافته است.

 

تولید شش ماهه