۰ نفر

بر اساس اطلاعیه سازمان خصوصی سازی؛

پتروشیمی خلیج فارس و فولاد سبزوار واگذار می شود

۹ مهر ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبر: 671079
پتروشیمی خلیج فارس و فولاد سبزوار واگذار می شود

۱۲ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و ۷.۱ درصد از سهام پارس فولاد سبزوار از طریق بورس تهران واگذار می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اطلاعیه‌ عرضه بخشی از سهام دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پارس فولاد سبزوار که هر دو شرکت بورسی هستند، از طریق سازمان خصوصی‌سازی منتشر شده است.

بر اساس این اطلاعیه‌ها قرار است، در روز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، به میزان ۱۲ درصد از سهام قابل واگذاری صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و همچنین ۷.۱۳ درصد از سهام قابل واگذاری شرکت پارس‌فولاد سبزوار از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه شود.

در اطلاعیه واگذاری آمده است تعداد ۵۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهام قابل واگذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به میزان ۱۲ درصد از کل سهام قابل واگذاری و به قیمت پایه هر سهم ۱۳ هزار و ۹۷۰ ریال و به ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری به میزان ۸۲۰ هزار و ۵۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

شرایط تسویه بهای معامله این گونه عنوان شده است که آورده نقدی ۳۰ درصد، مدت اقساط ۴۸ ماه و فاصله هر قسط برای خریدار ۶ ماهه خواهد بو.د.

روش واگذاری از طریق بورس اوراق بهادار تهران و تاریخ عرضه در روز شنبه ۷ آبان ماه سال جاری به روش بلوکی و مزایده خواهد بود.

همچنین در اطلاعیه دیگری آمده است قرار است تعداد ۲۷۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۵۶ سهم به صورت بلوکی و همچنین تعداد ۱۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۳۴ سهم ترجیحی و در جمع به میزان ۲۸۵ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۹۰ سهم قابل واگذاری که به میزان ۷.۱۳ درصد از سهام قابل واگذاری این شرکت است، به قیمت پایه هر سهم ۳۴ هزار و ۸۲۰ ریال و با ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری به میزان ۹ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ ریال با ۴۰ درصد حصه نقدی با اقساط ۲۴ ماهه و فاصله هر قسط ۶ ماه از طریق بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ به روش مزایده واگذار خواهد شد.