۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

پایان تلخ پرونده تابستانی بورس / شاخص کل به ابتدای سال بازگشت

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 669670
پایان تلخ پرونده تابستانی بورس / شاخص کل به ابتدای سال بازگشت

می توان فلسفه بازار در شهریور را اینگونه توصیف کرد: افت می‌کنم،پس هستم. در آخرین روز معاملاتی شهریور هم بازار تغییر رویه نداد و شاخص کل با بیش از۱۱هزار واحد کاهش در سطح یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ همچنان بورس دلیلی برای بازگشت ندارد و کما فی السابق به افت ادامه می‌دهد.جدای از فضای برجامی همیشه مبهم، می‌توان اذعان کرد که جلسه امروز فدرال رزرو از متغییرهای تاثیرگذار بازار امروز بود.چرا که گزارش ها حاکی از افزایش احتمالی ۰.۷۵و یا حتی ۱درصدی نرخ بهره در آمریکا است که منجر به کاهش قیمت های جهانی می شود که خود میتواند باعث فشار بر نمادهای کامودیتی در بازار بشود. ارزش معاملات خرد هم همچنان پایین است گرچه قیمت دلار به سمت سقف تاریخی خود درحال حرکت است اما بنظر می‌رسد نمی‌توان  در کوتاه مدت و به تنهایی، دلار را فاکتور تغییردهنده روند شاخص کل دانست.بنابراین شاخص کل آخرین روز معاملاتی شهریور را با افتی۱۱هزار و ۸۳۰واحدی سپری کرد و نهایتا در سطح یک میلیون و هزار واحدی به کار خود پایان داد.شاخص هم وزن نیز با ۲هزار و ۲۳۲ واحد کاهش همراه بود.«فارس»،«کگل»،«فولاد» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر برروی شاخص را داشتند.

در پایان امروز ارزش معاملات خرد هم حدودا به بیش از ۲هزار و۱۵۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«صباح» با ۳۰،«مادیراح » با ۷ و «فولاد» با ۶.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و «خصدرا» با ۱۲ و «بپاس» با۱۱و «خودرو» با ۱۰.۵میلیارد تومان بیشترین خروج را ثبت کردند.

در میان صنایع، سرمایه گذاری ها با ۱۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و محصولات شیمیایی با ۴۴ میلیارد تومان بیشترین خروج را به ثبت رساندند.