۰ نفر

در نیمه اول معاملات امروز؛

برجام در سعادت آباد نهایی شد! / روزی که منتظرش بودیم فرا رسید؟

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۵
کد خبر: 660076
برجام در سعادت آباد نهایی شد! / روزی که منتظرش بودیم فرا رسید؟

معاملات امروز بورس شرایط مطلوبی را پشت سر می گذارد و در حالی نیمه اول بازار به پایان رسید که شاخص کل با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه شد. نکته امیدوار کننده بازار امروز به بهبود ارزش معاملات خرد باز می‌گردد؛ جاییکه در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار ارزش معاملات خرد به بیش از یک هزار و پانصد میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ هر چند هنوز مقامات ایرانی نسبت به متن توافق ارائه شده توسط اروپا واکنشی نشان نداده اند اما اخباری مبنی بر پذیرفته شدن کلیت متن توسط ایران منتشر شده است و تنها اختلاف بر روی چند کلمه باقی مانده است؛ هر چند طی یک سال گذشته بارها تا آستانه توافق نهایی پیش رفتیم و فضای خوش بینی به شدت افزایش پیدا کرد اما هربار نتیجه ای جز ادامه مذاکرات به همراه نداشت. به نظر می رسد اینبار هم برجام در سعادت آباد نهایی شده است و بورس دستیابی به توافق هسته ای را قطعی می داند.

شاخص کل در میانه بازار امروز با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی بالا آمد. فولاد با ۲٬۴۴۶، وبملت با ۱٬۲۰۲ و فملی با ۱٬۱۹۴ واحد بیش‌ترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص کل تا اینجای معاملات داشته است.

شاخص هم وزن هم با رشد بیش از ۴٬۳۰۰ واحدی تا آستانه ۳۹۴ هزار واحد افزایش پیدا کرده است.

نکته امیدوار کننده بازار امروز به بهبود ارزش معاملات خرد باز می‌گردد؛‌ طی هفته‌های گذشته تحلیل گران معتقد بودند که هر چند بازار ارزشمند است اما تا زمانی که شاهد بهبود ارزش معاملات خرد نباشیم و حداقل این رقم به میانگین سال نرسد،‌ نمی‌توان انتظار بازگشت بازار را داشت. حالا در حالی ۹۰ دقیقه از بازار گذشته که ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و به نظر می رسد که با ادامه این روند،‌ شاهد یکی از بالاترین ارزش معاملات خرد طی چند هفته گذشته باشیم. موضوعی که می توان برگشت بازار از روند رکودی حدود سه ماه گذشته را رقم بزند

همچنین حقیقی‌های بازار در نیمه اول معاملات بیش از ۶۶ میلیارد تومان وارد بازار کردند؛ وبملت با حدود ۲۰ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تا اینجای کار ثبت کرده است؛ فزر با ۸ و خساپا ۷.۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی قرار دارند. در نقطه مقابل فجام با ۹،‌نوری با ۸ و بوعلی با ۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرده است.