۰ نفر

مدیرعامل صندوق تثبیت؛

هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می شود

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبر: 658331
هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می شود

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته با مسوولان صندوق توسعه ملی قرار است روز شنبه آینده رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هیات امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ مصوب کردند تا مبلغی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان را به صورت ماهیانه نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری کند تا از این طریق مسوولان حاضر در صندوق تثبیت بازار سرمایه بتوانند با کمک این واریزی‌ها به کنترل هر چه بهتر این بازار بپردازند.

با امضای چنین توافقاتی، مرحله نخست واریزی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد اما ادامه این واریزی‌ها مستلزم امضای قرارداد فی‌مابین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه بود که پیش‌نویس آن قرارداد تهیه شد اما تصویب آن تحت تاثیر وجود برخی از موانع با تاخیر همراه شد که در نهایت آن قرارداد پس از چند ماه تعلل در نهایت در روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) به امضا رسید.

بر اساس امضای این قرارداد، واریزی‌ها طبق صحبت‌های مطرح شده انجام شد و آخرین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۸ تیرماه انجام شد.

«مهدی صبایی»، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: بعد از امضای آخرین قرارداد و نیز رفع معضلات موجود بر سر راه واریزی‌ها، تعاملات برای واریزی منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه افزایش پیدا کرد.

 وی اظهار داشت: بر اساس توافقات انجام شده، تا پایان سال رقمی معادل هفت هزار میلیارد تومان به‌حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد که این موضوع می‌توان زمینه‌ساز افزایش توان صندوق تثبیت بازار سرمایه برای کمک به بازار سرمایه و نیز کاهش نوسانات ایجاد شده باشد.

صبایی گفت: طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته با مسوولان صندوق توسعه ملی قرار بر این است تا روز شنبه آینده رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ علاوه بر این یک هزار میلیارد تومان، حدود ۶ هزار میلیارد تومان دیگر باید به این صندوق واریز شود که امیدواریم پیگیری‌ها با موفقیت همراه باشد و بتوانیم به‌خوبی وظیفه محول شده به صندوق تثبیت بازار سرمایه را به پایان برسانیم.

وی در پایان گفت: در وضعیت فعلی صندوق تثبیت بازار سرمایه همه تمرکز خود را برای انجام ماموریت‌های خود به کار گرفته است و در صورت لزوم نقدینگی مکفی را به‌منظور کاهش نوسانات ایجاد شده وارد بازار می‌کند.