۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

شاخص کل سوار بر خودرو / ارزش معاملات پاشنه آشیل بورس

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 658159
شاخص کل سوار بر خودرو / ارزش معاملات پاشنه آشیل بورس

شاخص کل تحت تاثیر معاملات گروه خودرویی در نیمه اول معاملات با افزایش همراه شد؛ هر چند می توان امید داشت که خودرویی ها جرقه بازگشت شاخص را رقم بزنند اما ارزش معاملات خرد تهدیدی برای بازگشت بازار محسوب می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در میانه معاملات آخرین روز هفته دوم مرداد ماه سبزپوش شد و رشد بیش از ۵هزار واحدی را ثبت کرد و توانست تا ارتفاع یک میلیون و ۴۳۵ هزار واحدی رشد کند. همانطور که از معاملات دیروز به نظر می رسید، خودرویی ها نقش اول را در افزایش شاخص کل داشتند.

سایپا در نیمه اول به صف خرید رسید و ایران خودرو هم تقریبا در سقف قیمتی معامله می شود. همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس اشاره شد،‌ خودرویی ها می توانند جرقه بازگشت شاخص را از محدوده حمایتی رقم بزنند اما ارزش پایین معاملات پاشنه آشیل بازار است؛ تدام نااطمینانی های اقتصاد ایران و البته اقتصاد جهانی منجر شده که ریسک های بازار به شدت افزایش پیدا کند و حجم معاملات به ویژه در قیمت های مثبت کاهش پیدا کند. این موضوع در کنار تعطیلات هفته آینده می تواند معاملات کم رمقی را به همراه داشته باشد و بازگشت بازار را به خطر بیاندازد.

ارزش معاملات خرد در نیمه اول معاملات حدود یک هزار میلیارد تومان بوده است که رقم بسیار اندکی است و به نظر نمی رسد تا پایان معاملات هم شاهد افزایش چشم گیری باشیم.

خروج پول حقیقی هم ادامه دارد و در نیمه اول معاملات حدود ۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

فجام با بیش از ۱۱ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرده است، تفارس با ۷ و شستا با ۶ میلیارد تومان در رتبه های بعدی بیش‌ترین خروج پول حقیقی را داشته اند.

غمینو با ۴ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را در نیمه اول بازار امروز داشته است؛ خکرمان با ۳ و شپدیس با ۲ میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.