۰ نفر

در نیمه اول معاملات؛

بازگشت شاخص کل از جاده مخصوص / خودرویی‌ها در نقش ناجی

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲
کد خبر: 652517
بازگشت شاخص کل از جاده مخصوص / خودرویی‌ها در نقش ناجی

در حالی که کاهش شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار شدت گرفته بود،‌در ادامه و تحت تاثیر معاملات گروه خودرویی روند نزولی خود را متوقف کرد و از سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی پایین تر نرفت

اقتصادآنلاین؛ شاخص کل بورس در نیمه اول بازار و تا ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه با افت حدود ۵ هزار واحدی همراه شد و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۴۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که تا ساعت ۱۰ صبح شاخص تا سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد هم کاهش پیدا کرده بود.

برگشت نسبی شاخص در میانه معاملات بیش‌تر تحت تاثیر معاملات گروه خودرویی قرار گرفت که اخبار و شایعاتی مبنی بر نهایی شدن ارزش گذاری بلوک‌ خودرویی‌ها دست به دست می‌شود. سهام مربوط به دو خودروساز بزرگ در محدوده مثبت معامله می‌شود. خگستر و ورنا به صف خرید نشستند و خودرو با مثبت دو و خساپا در مثبت سه معامله می‌شود.

فملی با ۹۴۱، کچاد با ۶۲۲ و فولاد با ۵۳۶ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته است.

شاخص هم‌وزن هم با افت سه هزار و ۳۶۲ واحد تا مرز ۴۰۶ هزار واحدی کاهش پیدا کرده است.

شاخص فرابورس هم در نیمه اول معاملات کاهش ۱۱۸ واحدی را تجربه کرده است که آریا با ۳۱ و دماوند با ۹ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را داشته است.

خگستر با با ۸۴ میلیارد تومان بیش‌ترین ارزش معاملات را در نیمه اول معاملات ثبت کرده است. ورنا با ۳۹، خودرو با ۳۸ میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.

به طور کلی ارزش معاملات خرید در نیمه اول معاملات امروز به یک هزار ۴۲۱ میلیارد تومان است و نشان می‌دهد که فعلاً رکود بازار ادامه دار است.

فولاد با بیش از ۶ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقوقی را  ثبت کرده است و در نقطه مقابل بیش از ۱۷ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را تجربه کرده است.

shakhes

Map