۰ نفر

با توجه به عرضه اولیه روز گذشته؛

«حگهر» چقدر کشف قیمت شد؟

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 634756
«حگهر» چقدر کشف قیمت شد؟

روز گذشته، ۱۰درصد از سهام شرکت گهرترابر سیرجان در فرابورس ایران عرضه اولیه شد که در پایان زمان سفارش‌گیری، ۲۶ صندوق موفق به خرید این سهام شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ روز گذشته (۲۰ اردیبهشت ماه)، تعداد ۴۴ میلیون سهم معادل ۱۰درصد از سهام شرکت حمل و نقل ترکیبی گهرترابر سیرجان، با نماد معاملاتی «حگهر» در فرابورس ایران عرضه و هر سهم آن، ۵۹۴۳ ریال کشف قیمت شد.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) ۵۴۵۰ ریال برای هر سهم و حداکثر سهمیه ۴۴ میلیون و ۴۰۰هزار سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه و هر سهم این شرکت ۵۹۴۳ ریال کشف قیمت شد که با وجود ۱۲۸ صندوق متقاضی، ۲۶ صندوق قادر به خرید این سهم شدند.

بیشترین قیمت معامله‌شده روی نماد «حگهر» ۶۶۱۰ ریال و کمترین قیمت معامله‌شده نیز ۵۷۴۰ ریال ثبت شد. به این ترتیب رقم ۵۹۴۳ ریال به عنوان متوسط موزون قیمت معاملات ثبت شد که نماد از روز بعد روی این قیمت بازگشایی خواهد شد. 

همچنین تامین سرمایه امید به عنوان متعهد خرید این عرضه، تعهد خرید ۵۰ درصد از سهام در نظر گرفته شده به میزان ۲۲۲،۰۰۰،۰۰۰ سهم را داده بود.

لازم به ذکر است که ۵۰درصد از سهام خریداری‌شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه، امکان عرضه نخواهد داشت.

تفاوت عرضه «حگهر» با اولین عرضه اولیه سال جاری یعنی «آسیاتک» در شیوه آن بود. این عرضه اولیه به شیوه حراج خواهد بود و افراد حقیقی حق مشارکت در آن را نخواهند داشت. منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

عرضه اولیه