۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

پیش بینی بورس؛ اصلاح در کمین بازار سرمایه؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 633907
پیش بینی بورس؛ اصلاح در کمین بازار سرمایه؟

به زعم اغلب کارشناسان، با توجه به روند معاملات به نظر می‌رسد اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد عبور کند، کمی اصلاح در این محدوده داشته باشد و احتمالا تا محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد بازگشت داشته باشد. از طرفی دیگر ممکن است این بازگشت در محدوده فعلی اتفاق بیفتد و پس از آن شاخص برای شکست محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد حرکت کند.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۹هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۵۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۲۶۹۲واحد و ۱۳۱واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۱۲میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۳۶میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: با توجه به روند معاملات به نظر می‌رسد اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد عبور کند، کمی اصلاح یا به عبارتی استراحت در این محدوده داشته باشد و احتمالا تا محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد بازگشت داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر ممکن است این بازگشت در محدوده فعلی اتفاق بیفتد و پس از آن شاخص برای شکست محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد حرکت کند.

این کارشناس بازار سرمایه به نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و گفت: با توجه به روند قیمتی دلار در روزهای  گذشته به نظر می‌رسد هیجان انتظار تورمی در حال شکل گیری در بازار است و مسیر معاملات تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. به طور کلی به نظر می‌رسد با شکل گرفتن انتظارات تورمی بازار هم واکنش بهتری به مسائل و روند معاملات نشان می‌دهد.  

وی تشریح کرد: با توجه به حواشی‌ای که اخیرا پیرامون مذاکرات برجام به بازار مخابره شده انتظار می‌رود صنایع کوچک‌تر با قدرت بیشتری در مسیر صعودی خود باقی بمانند.

این کارشناس ادامه داد: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «فلزات اساسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

دیبا در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار در شرایطی قرار دارد که با توجه به انتظارارت تورمی موجود قدرت در دست خریداران است و رشد نرخ جهانی کامودیتی‌ها و نفت نیز نوید ادامه رشد صنایع متاثر را میدهند.