۰ نفر

معرفی اولین عرضه سال ۱۴۰۱؛

اولین عرضه اولیه سال جدید؛ آسیاتک بخریم یا نه؟

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
کد خبر: 631210
اولین عرضه اولیه سال جدید؛ آسیاتک بخریم یا نه؟

بر اساس اعلام سازمان بورس، عرضه اولیه آسیاتک چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دامنه قیمتی ۵۴۶۰ریال تا ۶۶۶۰ریال عرضه می‌شود. حداکثر مبلغ مورد نیاز برای هر کد ۲۶۸هزار تومان است. آخرین صورت‌‌ مالی منتشر شده از این شرکت حاکی از عملکرد خوب آن در این حوزه و وضعیت مطلوب آسیاتک در این صنعت است. در ادامه در این گزارش به بررسی تمام اطلاعاتی که برای خرید عرضه اولیه «آسیاتک» لازم است، می پردازیم.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ فردا ۳۰۰میلیون سهم شرکت انتقال داده‌های آسیاتک معادل ۱۵درصد سهام این شرکت، با نماد معاملاتی «آسیاتک» در بورس تهران عرضه می‌شود. دامنه قیمتی در این عرضه اولیه، در محدوده ۵۴۶۰ریال تا ۶۶۶۰ریال برای هر سهم و حداکثر سهام اختصاص یافته به هر کد بورسی، ۴۰۰ سهم خواهد بود. 

عرضه اولیه آسیاتک

با توجه به این موضوع، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه «آسیاتک»، دو میلیون و ۶۶۴هزار ریال است. لازم به ذکر است که این عدد، به تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه بستگی خواهد داشت و امکان تغییر آن وجود دارد.

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، شهریورماه سال گذشته در بازار دوم بورس درج شد. این شرکت به‌ عنوان پانصد و نود و سومین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ اطلاعات و ارتباطات، گروه و طبقه خدمات ارزش افزوده در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است. 

آسیاتک برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور بر اساس ارزیابی‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی چندین دوره متوالی می‌باشد که از سال ۱۳۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT تاسیس گردیده است. 

آسیاتک با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۸۲ تاسیس و طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. در ترکیب سهامداری با ۷۰۶ نیروی انسانی، شرکت‌های سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس با ۳۳ درصد، رسا سازه پی کاوان مهام با ۱۴.۵ درصد، فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد با ۱۲.۸ درصد و آرتا ایده نفیس با ۱۰.۹ درصد بیشترین حضور را دارند.

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین به بررسی این عرضه اولیه پرداخت و گفت: کاهش سرعت و گران شدن اینترنت تاثیر اولیه‌ای در سهام متاثر این صنعت به ویژه «آسیاتک» داشته است. اما به طور کلی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در وضعیت خوبی به سر می‌برد و از شرکت‌های به نام و مطرح در این صنعت است. همچنین ترکیب سهامداران این شرکت از تداوم و وضعیت خوبی برخوردار است و پتانسیل رشد دارد.