۰ نفر

اقتصادآنلاین چشم انداز بازار سرمایه را بررسی کرد؛

پیش بینی بورس امروز؛ شاخص وارد فاز اصلاحی می شود؟

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۳۰
کد خبر: 630920
پیش بینی بورس امروز؛ شاخص وارد فاز اصلاحی می شود؟

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد و از نظر تکنیکالی نیز محدوده مقاومتی یک میلیون و ۵۴۰هزار واحد پیشروی شاخص کل قرار دارد و در مقطع کنونی شاخص کل نیازمند کمی اصلاح است و با توجه به کندل‌ ها و جریان نقدینگی موجود در بازار میتوان گفت شاخص کل روند اصلاحی خود را به تدریج آغاز خواهد کرد و تا محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تعدیل داشته باشد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که با توجه به اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن از محدوده مقاومتی خود عبور کرده‌اند و در حال پولبک زدن در محدوده‌های مذکور هستند، احتمالا استراحتی در این محدوده‌ها داشته باشند و در روند اصلاحی قرار بگیرند. اما به تدریج با منتشر شدن گزارش سالیانه شرکت‌ها روند معاملات بهبود خواهد یافت.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل در تایم فریم روزانه از محدوده مقاومتی که تراکم قیمتی در آن شکل را گرفته بود، خارج شده و در حال پولبک زدن به محدوده مقاومتی خود است.

 وی افزود: در حال حاضر در مدار صعودی خود در حال حرکت است و مقاومت یک میلیون و ۵۴۰هزار واحد تا یک میلیون و ۵۹۲هزار واحد را پیشروی خود دارد. به نظر می‌رسد در مقطع کنونی شاخص کل نیازمند کمی اصلاح است و با توجه به کندل‌ها و جریان نقدینگی موجود در بازار می‌توان گفت شاخص کل روند اصلاحی خود را به تدریج آغاز خواهد کرد و ممکن است تا محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تعدیل داشته باشد.

پیش بینی بورس امروز؛ شاخص وارد فاز اصلاحی می شود؟

پورکار تشریح کرد: البته اگر روند اصلاح در شاخص کل ادامه یابد، ممکن است این اصلاح تا محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد ادامه یابد. اما جای نگرانی در بازار وجود ندارد زیرا به تدریج با منتشر شدن گزارش سالیانه شرکت‌ها روند معاملات بهبود خواهد یافت.

این کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند شاخص هم وزن به تحلیل آن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز محدوده مقاومتی ۳۹۲هزار واحد تا ۳۹۵هزار واحد را رد کرده و به نظر می‌رسد در محدوده فعلی تثبیت شده است.انتظار می‌رود شاخص هم وزن نیز در این محدوده اصلاحاتی داشته باشد و کمی استراحت کند.

پیش بینی بورس امروز؛ شاخص وارد فاز اصلاحی می شود؟

پورکار با اشاره به روند معاملات امروز گفت: در مجموع انتظار می‌رود بورس فردا معاملات مثبتی را برای سهامداران رقم بزند اما به طور کلی امکان اصلاح بازار در روزهای آینده وجود دارد.