۰ نفر

وضعیت سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان بررسی شد؛

تحلیل وضعیت گکوثر در بورس

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
کد خبر: 629700
تحلیل وضعیت گکوثر در بورس

بررسی صورت های مالی سال ۱۴۰۰ شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان، نشان می‌ دهد که این شرکت که در سال ۹۹، به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، زیان ۱۱میلیارد تومانی را متحمل شده بود، در سال گذشته توانسته سود خالص پنج میلیارد تومانی را کسب کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روز گذشته، سهام شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان که با نماد «گکوثر» در بازار سهام معامله می‌شود، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ خود را منتشر کرد. انتشار این صورت‌های مالی باعث شد که گکوثر و به تبع آن، سهام دیگر شرکت‌های حاضر در گروه هتل و رستوران با افزایش تقاضا روبرو شدند.

بررسی صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که گکوثر در سال ۱۴۰۰، سود عملیاتی چهار میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی را رقم زده است. این در حالی است که این شرکت در سال ۹۹ متحمل زیان عملیاتی ۱۰میلیارد و ۶۰۰میلیون تومانی شده بود.

سود خالص گکوثر نیز در حالی به رقم پنج میلیارد تومان رسید که این شرکت در سال ۹۹، زیان خالصی در حدود ۱۱میلیارد تومان ثبت کرده بود. به این ترتیب سود خالص هر سهم کگوثر در پایان سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۳ریال رسید. 

لازم به ذکر است که افزایش مسافران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ به دلیل کنترل نسبی بیماری کرونا، مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت در این سال نسبت به سال قبل رشد ۱۶۴درصدی را تجربه کرده است و دلیل عمده این افزایش سود، رشد ۱۴۴درصدی درآمد بخش اتاق و ۱۸۱درصدی درآمد بخش تغذیه بوده است.

هتل پارسیان کوثر، با وجود کاهش حجم گردشگر نسبت به سال‌های گذشته، توانسته است تا با انجامم اقداماتی از جمله ایجاد کانتر درفرودگاه، اعطای تخفیفات برای مناسبت‌های مختلف، تبلیغات گسترده و مکاتبه با شرکت‌ها در خصوص برگزاری مجامع و سمینارها، سودساز باشد.  

با وجود سوددهی هتل پارسیان کوثر اصفهان در سال ۱۴۰۰، این شرکت همچنان با زیان انباشته پنج میلیاردی دست به گریبان است. اما پیش‌بینی می‌شود که بهبود شرایط کنترل بیماری کرونا و افزایش مسافران، این هتل در سال آینده بتواند از زیان انباشته خارج شود.