۰ نفر

وزیر صمت؛

بورس کالا با رانت و دو قیمتی ها مقابله کرد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبر: 629047
بورس کالا با رانت و دو قیمتی ها مقابله کرد

وزیر صمت در گزارش ارایه شده در نشست مشترک دولت و مجلس گفته است که این وزارتخانه با کمک سازوکار بورس کالا با رانت مقابله کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز در دومین نشست مشترک مجلس و دولت تعصریح کرد: در سال گذشته کار ویژه ای در حوزه بورس کالا انجام دادیم و همچنین با رانت و دو قیمتی ها مقابله کردیم. در حوزه معادن نیز اقدامات موثری انجام گرفته و برای فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی ضمن استفاده از ظرفیت ها باید در حوزه سرمایه گذاری تمرکز شود.

فاطمی امین با با بیان اینکه دولت و مجلس در سال ۱۴۰۱ اقدامات مهمی را در حوزه اصلاح ساختار اقتصادی و در راستای پیشرفت برای رشد ۸ درصدی باید با هم انجام دهند، گفت: در سال گذشته بخش قابل توجهی از زیرساخت ها فراهم شد.

به گفته فاطمی امین ما باید در ۴ محور صادرات، کنترل قاچاق، دستمزدها و خدمات متمرکز شویم.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: در حوزه صادرات شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا هستیم. این زیرساخت‌ها نتایج ارزشمندی برای ما داشته و به بخش تولید نیز کمک فراوانی خواهد کرد، در حوزه قاچاق نیز وزارت صمت، ناجا، وزارت اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اقدامات موثری را انجام داده اند. در حوزه سرمایه در گردش نیز هماهنگی های خوبی بین وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گرفته است.