۰ نفر

مدیرعامل تپسی مطرح کرد؛

بازارهای بالقوه در انتظار تپسی/ پیش‌ بینی رشد سه برابری فروش در سال جاری

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 627946
بازارهای بالقوه در انتظار تپسی/ پیش‌ بینی رشد سه برابری فروش در سال جاری

منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تپسی، از پیش‌بینی رشد سه برابری فروش این شرکت تا پایان سال جاری و در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تپسی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با اشاره به صنایع اینترنت محور یا استارتاپی در ایران گفت: بیش از دو دهه است که صنعت استارتاپی در کشورهای دیگر، با ورود به بورس، روندی که تپسی در حال حاضر طی می‌کند را پیموده‌ و بازگشت سرمایه و رشد قابل توجهی داشته‌اند.

وی افزود: زمان رخ دادن چنین اتفاقی در کشور ما رسیده است و شرکت‌های فعال در این حوزه، باید راه ورود خود به بورس را پیدا کنند. از سوی دیگر، ورود تپسی به بازار سرمایه می‌تواند شروعی برای ایجاد تحولات مثبت در این زمینه و هموار کردن مسیر برای دیگر شرکت‌ها تلقی شود.

منشی‌پور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی دو سال آینده، شرکت‌های بزرگی وارد بورس شوند. البته مقدماتی از جمله مباحث حسابرسی وجود دارد که می‌تواند به راحتی انجام شود. از همین رو انتظار می‌رود در طول دو سال آینده، تحولات مثبتی در این زمینه رخ دهد.

مدیرعامل شرکت تپسی خاظرنشان کرد: جای خالی بازار سرمایه در این زمینه، تا به امروز احساس می‌شد. اما با توجه به ورود مجموعه تپسی به بورس، می‌توان زمینه را برای ورود دیگر شرکت‌ها فراهم کرد. بیشتر شرکت‌هایی که در حال حاضر در بازار سرمایه رشد می‌کنند، جهش قیمتی واقعی ندارند. برای مثال، متاثر از نوسانات نرخ ارز هستند که این موضوع، ارزش سهام آنها را در بورس افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد:اما شرکت‌هایی مانند تپسی که بازار بزرگ و بالقوه‌ای پیش روی خود دارند، می‌توانند تعیین‌کننده محسوب شوند و بازار را تحت تاثیر قرار دهند. تغییر معنی‌دار در بازار از طریق چنین سازوکاری، به معنای رشد فزاینده و پایدار در طول یک بازه زمانی مشخص خواهد بود.

منشی‌پور با اشاره به اشاره به اینکه سهامداران می‌توانند با توجه به وضعیت شرکت‌های استارتاپی، سود سهام خوبی دریافت کنند، گفت: این صنعت برای سرمایه‌گذاران نیز جذابیت بالایی خواهد داشت. اما نباید به مجموعه تپسی محدود شود. چراکه با توجه به موقعیت مناسب شرکت‌های استارتاپی، بازار سرمایه نیز عمق بیشتری  پیدا خواهد کرد و ثبات بیشتری در بورس، ایجاد خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت تپسی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های پیش رو، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۱، میزان فروش شرکت در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر افزایش پیدا کند. بخشی از این رشد مربوط به توسعه جغرافیایی و گسترده‌تر کردن مناطق تحت پوشش است. تپسی در حال حاضر در ۱۶ شهر حضور فعال دارد، اما قصد داریم در ۶ ماهه ابتدایی سال جدید، ماهانه در سه شهر جدید نیز حضور پیدا کنیم. این پتانسیل می‌تواند به عنوان مزیت تعیین کننده‌ای، ایفای نقش کند و بخش قابل توجهی از فروش آتی شرکت ما، از این محل نشات می‌گیرد. 

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، افزایش عمق بازار است که انتظار می‌رود درآمدهای شرکت به دلیل فروکش کردن موج کرونا و بالا رفتن هزینه استفاده از خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ، افزایش قابل توجهی از این محل داشته باشد. 

منشی‌پور در پایان گفت: بخش دیگری از افزایش فروش، مربوط به گرفتن قسمتی از بازار از رقیب اصلی شرکت خواهد بود که با توجه به سرمایه‌گذاری‌‌های انجام‌شده و همچنین افزایش سرمایه‌ای که با این هدف اجرایی می‌شود، می‌تواند در امر افزایش درآمد مجموعه تاثیرات مثبتی بگذارد.