۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

تحلیل بورس؛ اصلاح بازار سهام تا کجا ادامه دارد؟

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبر: 627478
تحلیل بورس؛ اصلاح بازار سهام تا کجا ادامه دارد؟

بر اساس تحلیل کارشناسان از نظر تکنیکالی محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر کلیت بازار در سطح ارزنده‌ای قرار دارد و به نظر می‌رسد بعد از اصلاحی معقول روند تعادلی بازار ادامه یابد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۳۳هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۴۴۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۶۷۴۵واحد و ۲۵۹واحد افت داشتند. به طور کلی بیش از ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۹۱۵میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

حسین مرید سادات..

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز با سقوط ۳۳هزار واحدی در وضعیت اصلاحی قرار گرفت. برخلاف انتظار، حمایتی از بازار امروز صورت نگرفت و به یک باره با تاثیر یک نامه مبنی بر دریافت مالیات از صنایع مختلف، بازار با شوک همراه شد. به طوری‌که فلزات اساسی به ویژه فولاد و فملی در صدر فروش سهامداران قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر شاخص کل ناحیه مقاومتی معتبر یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد را پیشرو دارد. در این ناحیه مقاومتی که از نظر روانی و تکنیکالی برای بازار اهمیت بسیاری دارد شاخص کل دچار واگرایی شده است و این موضوع به نوعی موجب فشار فروش در بورس امروز شد.

نمودار..

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته مثبت در معاملات امروز بازار، حجم و ارزش معاملات است که کماکان در سطحی بالاتر از هفت هزار میلیارد تومان قرار دارد و در مقابل تعداد ۲۴۳نماد به صف فروش نشستند که بازار را با موجی از ناامیدی همراه کردند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد سهامداران با توجه به اخبار مخابره شده به بورس تکنیکالی رفتار کرده و بازار سرمایه و فعالان کاملا خبرمحور شده‌اند.

مرید سادات در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود در روزهای آینده فشار فروش در بازار ادامه یابد اما به مراتب بازار به تعادل خواهد رسید. اما انتظار می‌رود در آغاز هفته آینده همزمان با فصل مجامع صنایع پتروشیمی، پالایشی و دیگر گروه‌های سودساز، بورس را از وضعیت کنونی نجات خواهند داد.