افراد حقیقی امروز ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ایران‌ خودرو بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۳۲۰یلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶درصد یعنی چهار هزار و ۵۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «خودرو»، «فولاد» و «خساپا» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «وبملت»، «شتران» و «فزر» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۸۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک ملت با برتری ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۴۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

 

حقیقی حقوقی 01.01.14

تغییر مالکیت صنایع 01.01.14