۰ نفر

اوراق دولتی صاحب صندوق با درآمد ثابت می شود

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 621855
اوراق دولتی صاحب صندوق با درآمد ثابت می شود

نوع جدیدی از صندوق‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی با موافقت اصولی سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار ابلاغیه‌ای از مصوبه سازمان بورس برای تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ویژه اوراق دولتی خبر داد.

براین اساس، راه اندازی نوع جدیدی از صندوق‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی، مورد موافقت قرار گرفت و کلیات ساختار و نمونه اساسنامه و امیدنامه صندوق سرمایه‌گذاری به تصویب رسید.

این صندوق، بخش عمده منابع را در اوراق بهادار با درآمد ثابت منتشر شده توسط دولت سرمایه‌گذاری خواهد کرد و مجاز به سرمایه‌گذاری در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌ها، گواهی سپرده کالایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیست. امکان تاسیس صندوق با ساختار صدور و ابطالی یا قابل معامله وجود دارد.

افزون بر تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت که هر یک از مدیران صندوق‌ها مجاز به تصدی سمت مدیریت در آنها هستند، می توانند به تصدی مدیریت یک صندوق از این نوع هم مشغول شوند.