۰ نفر

بررسی روند معاملات بورس؛

پیش بینی بورس؛ در سال ۱۴۰۱ با سهام خود چکار کنیم؟

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 621286
پیش بینی بورس؛ در سال ۱۴۰۱ با سهام خود چکار کنیم؟

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می ‌رسد فروردین ماه کم رمقی در انتظار سهامداران باشد. اما به طور کلی با ایجاد شفافیت در بازار و مشخص شدن وضعیت بسیاری از مسائل تاثیر گذار بر بورس روند معاملات بهبود خواهد یافت. در چنین شرایطی سهامداران با آسودگی خاطر می توانند استراتژی خود برای سرمایه گذاری را معین کرده و برای چینش و اصلاح پرتفوی خود برنامه‌ریزی کنند.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ انتظار می‌رود مشخص شدن وضعیت بسیاری از مسائل تاثیر گذار بر بازار سرمایه روند معاملات بهبود یابد و سهامداران پرتفوی مناسب‌تری برای خود تنظیم کنند.

مسعود میرزا باقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس طی سال ۱۴۰۰ را بررسی کرد و گفت: بورس تهران سال نسبتا سختی را پشت سر گذاشت. بازار سرمایه تحت تاثیر مسائل مختلفی از قبیل انتخابات ریاست جمهوری و فاصله گرفتن کامودیتی‌ها از بحران کرونا قرار داشت. تاثیرات مذاکرات برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد: به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ ابهامات بازار سرمایه تا حد زیادی کاهش یابد و سرانجام مذاکرات برجام مشخص شود. برای داشتن پرتفوی بهینه در ۱۴۰۱، باید سبد متنوعی در نظر داشت به طوری‌که علاوه بر صنایع کامودیتی محور سهام صنایع دیگری چون دارویی‌ها، زراعتی‌‌ها، بانکی‌ها و تجهیزات سازها در چینش پرتفوی سهامداران جای داشته باشد.

آراد پورکار، دیگر کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند معاملات پرداخت و گفت: در روزهای اخیر با توجه به کاهش نرخ کامودیتی‌ها و حاکمیت فضای ترس و ابهام در بازار سرمایه، ارزش معاملات مجددا با کاهش همراه شد. با ایجاد شفافیت در بازار و مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام بسیاری از فعالان بازار استراتژی خود را معین کرده و برای چینش و اصلاح پرتفوی خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد تعطیلات پیش‌رو نیز بسیاری از سهامداران را محافظه‌کار کرده و طبق تجربه هر ساله انتظار می‌رود در فروردین ماه معاملات کم‌رمقی در انتظار سهامداران باشد.