۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا هشتم اسفند / تهدیدی برای بازار سرمایه وجود ندارد

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبر: 615449
پیش بینی بورس فردا هشتم اسفند / تهدیدی برای بازار سرمایه وجود ندارد

طبق پیش بینی کارشناسان، ریسک بازار تا حد زیادی کاهش یافته و حتی در مواردی برطرف شده است. روند معاملاتی امروز نیز نشان داد که جنگ در اوکراین تاثیری در معاملات بورس ندارد، بنابراین انتظار می‌رود شاخص کل و شاخص هم وزن روند رو به رشدی را داشته باشند و صنایع با سودآوری همراه شوند. اما سوال اینجاست که آیا این شرایط برای رشد بورس کافی است یا بازار همچنان از نبود نقدینگی کافی رنج می‌برد؟

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان، هم اکنون بازار در شرایط خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه ریسک بازار کاهش یافته، بورس در امتداد مسیر صعودی حرکت خواهد کرد.

رضا شیرازی پور، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل، کف جدیدی را حتی در کوتاه‌مدت شناسایی نمی‌کند و به آرامی در امتداد مسیر صعودی باقی بماند. با توجه به اینکه ریسک‌های بازار کاهش و حتی در مواردی برطرف شده است، انتظار می‌رود معاملات رو به رشدی را در بازار داشته باشیم.

وی افزود: روند معاملات امروز نشان داد که جنگ در اوکراین نیز تاثیر چشمگیری در بورس اوراق بهادار تهران ندارد و شاید در کوتاه‌مدت تاثیر کوچکی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت کلیت بازار در شرایط خوبی قرار دارد و  در کوتاه‌مدت صنایع خودرویی و بانکی در سودآوری پیشرو خواهند بود. همچنین به نظر می‌رسد روند انحصاری قیمت‌گذاری در خودرویی‌ها پایان یابد و نرخ آن با اصلاح همراه شود.

وی افزود: به نظر می رسد شاخص کل و شاخص هم وزن نیز بعد از ریزش طولانی مدتی که در ۱۸ماه اخیر داشته‌اند، در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می‌برند و رو به رشد خواهند بود اما در این میان صنایع کوچک بازار رشد بیشتری را داشته باشند.