۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز سوم اسفند / بورس تا پایان سال رشد می کند؟

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 614113
بورس امروز سوم اسفند / بورس تا پایان سال رشد می کند؟

معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد سه هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب رشد ۷۷۸واحد و ۱۵واحد داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد و ۴۵۰میلیون برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۰۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان، بازار سرمایه تا پایان سال رشد قابل توجهی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد تحت تاثیر اخبار مختلف در روند تعادلی خود باقی بماند.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: با توجه به معاملات امروز، شاخص کل با رشد سه هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۲۸۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب با رشد ۷۷۸واحد و ۱۵واحد همراه شدند.

مهدی مهدیانی

وی افزود: در این بین می‌توان گفت تحت تاثیر اخبار مخابره از مذاکرات برجام، بانکی‌ها و خودرویی‌ها به عنوان لیدر این روزهای بازار در وضعیت خوبی به سر می‌برند و انتظار می‌رود رشد آنها همچنان ادامه یابد. در مقابل، صنایع دیگر بازار سرمایه وضعیت خوبی ندارند و با وجود ارزنده بودن روندی خنثی و حتی منفی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع می‌توان گفت با وجود اینکه رشد قابل توجهی در صنایع خودرویی و بانکی به ثبت رسیده، شاخص کل تا پایان سال رشد قابل توجهی نخواهد داشت و روند صعودی فعلی موقتی است.