۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا چهارم اسفند / شاخص به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صعود می کند؟

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 614031
پیش بینی بورس فردا چهارم اسفند / شاخص به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صعود می کند؟

طبق پیش بینی کارشناسان، نشانه‌هایی از بهتر شدن وضعیت بورس در بازار به وجود آمده و رشد حجم معاملات، نوید روزهایی سبز را به بازار مخابره می‌کند. انتظار می‌رود روند متعادلی بورس همچنان ادامه یابد و رشد صنایع با شیب ملایمی دنبال شود. اما سوال اینجاست که آیا رشد حجم معاملات می‌تواند بازگشت سهامداران به چرخه معاملات و رونق بازار سرمایه را رقم بزند؟

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس تحلیل کارشناسان، انتظار می‌رود بورس فردا در نیمه اول معاملات در بازه مثبت معامله شود و با رسیدن به انتهای بازار معاملات در روندی رنج و خنثی قرار بگیرند.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: در معاملات امروز، شاخص کل با رشد سه هزار واحدی همراه شد و به محدوده یک میلیون و ۲۸۵هزار واحد رسید. غذایی‌ها، سیمانی‌ها و گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات از صنایع پیشرو در بورس امروز بودند.

وی افزود: در معاملات امروز ۱۶۳نماد در بازه مثبت معامله شدند و در مقابل ۱۶۹نماد با زیان همراه شدند. برآیند بورس امروز نشان می‌دهد که معاملات مجددا در روند متعادلی حرکت کردند. در این بین، خودرویی‌ها و بانکی‌ها  معاملات رنجی را داشتند و پالایشی‌ها به مراتب وضعیت بهتری داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد با توجه به جهشی که در پایان معاملات امروز شاهد بودیم، در نیمه اول معاملات فردا، بازار در بازه مثبت قرار بگیرد. اما با رسیدن به انتهای بازار انتظار می‌رود معاملات در روندی رنج و خنثی قرار بگیرند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: نشانه‌هایی از مثبت شدن بازار در روزهای آینده وجود دارد و نوید روزهایی سبز را به سهامداران می‌دهد. برای مثال حجم معاملات نمادهای بزرگ بازار در ابتدای روز، نشانه‌ای از ورود پول به بازار سرمایه را به بازار مخابره می‌کند.