۰ نفر

سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد؛

زمان پرداخت سود مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت + فیلم

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبر: 613205
زمان پرداخت سود مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت + فیلم

روز گذشته، نماد شرکت‎‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس متوقف شدند تا پس از واریز سود توسط شرکت‌ها و محاسبه مبلغ دریافتی مشمولان، سود سهام عدالت پرداخت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پس از توقف نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، سود این سهام به تعداد سهامی که افراد در اول اسفند ماه مالک آن هستند تعلق خواهد گرفت.

سود سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت، چه زمانی پرداخت خواهد شد؟

ملاک پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای مشمولان غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در روز اول اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود.

لازم به ذکر است که سود ۵۵۰هزار تومانی سهام عدالت، شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم نیز می‌شود و سود سهام عدالت به تعداد سهامی که افراد در اول اسفندماه مالک آن هستند، تعلق خواهد گرفت.

چه اشخاصی سود ۵۵۰هزار تومانی را دریافت خواهند کرد؟

مشمولانی که کل سهام خود را به فروش رسانده یا سهام بیشتری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند، لزوما مبلغ ۵۵۰هزار تومان را دریافت نخواهند کرد.

سود برخی از افراد که درصدی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند و سود سهام، به حساب دارندگان جدید سهام عدالت واریز می‌شود.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

دارندگان پرتفوی ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت، حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ را دریافت خواهند کرد. سود سهام عدالت برای اشخاصی که دارای پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند، حدود یک میلیون تومان خواهد بود و هیچ تفاوتی در انتخاب روش مدیریت مستقیم یا مدیریت غیرمستقیم در سهام عدالت وجود ندارد.