۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز یکم اسفند / سرنوشت سهم های ریالی و دلاری چه می شود؟

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 612960
بورس امروز یکم اسفند / سرنوشت سهم های ریالی و دلاری چه می شود؟

معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت حدود هشت هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۷۴هزار واحد باقی ماند. این نوسانات در حالی رخ می دهد که بازار در طول هفته گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کرده و کارشناسان نیز این وضعیت را برای هفته اول اسفند ماه پیش بینی می کردند.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان روند تعادلی بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت و تا زمانی‌که مذاکرات برجام پایان نیابد و نقدینگی وارد بازار نشود، ابهام و رکود در بازار پایدار خواهد بود.

مسعود میرزا باقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز مجددا در بازه منفی معامله شد. شاخص کل با افت حدود هشت هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۲۷۴هزار واحد باقی ماند و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب با افت ۶۵۷واحد و  ۳۶واحد همراه شدند.

مسعود میرزاباقری

وی بیان کرد: در ابتدای معاملات امروز با مخابره شدن اخبار مثبت به ویژه تحت تاثیر خبری که روز گذشته پیرامون رای دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت سود تسعیر ارز از مالیات منتشر شد، بازار با موجی از خوش بینی همراه شد. بسیاری از بانکی‌ها تحت تاثیر این خبر با تقاضا همراه شدند. اما با رسیدن به انتهای بازار، تحت تاثیر واکنش بازار غیر رسمی دلار به اخبار منتشر شده از مذاکرات، وضعیت بازار به مراتب بدتر شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد در میان‌مدت و کوتاه‌مدت شرکت‌هایی که محصولات خود در داخل کشور به فروش می‌رسانند، تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و افزایش نرخ نفت با اقبال مواجه شوند.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد فردا نیز بازاری متعادل داشته باشیم و وضعیت معاملات به مراتب بهتر از امروز باشد.