۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز ۲۴ بهمن / خروج پول از بورس تمامی ندارد؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 610676
بورس امروز ۲۴ بهمن / خروج پول از بورس تمامی ندارد؟

معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت هشت هزار واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۲۷۶هزار واحد نزول کرد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه مذاکرات وین با توافق همراه خواهد شد، بنابراین با مشخص شدن سرانجام مذاکرات، بورس از بلاتکلیفی خارج شده و معاملات در روند اصلی خود قرار خواهند گرفت.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: امروز نیز همانند هفته‌های گذشته یکشنبه‌ای زیان‌بار برای بازار به ثبت رسید. با توجه به اینکه معاملات بازار سرمایه در روزهای پایانی هفته گذشته مجددا در روند نزولی قرار گرفت، توقفی در بورس صورت گرفت و برای روزهای متمادی روند خروج پول از بازار ادامه یافت.

مهدی مهدیانی

وی بیان کرد: در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی ۶۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۵درصد از کل معاملات شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: انتظار می‌رود مذاکرات وین با توافق همراه شود و به دنبال آن بانکی‌ها و خودرویی‌ها مستعد رشد خواهند بود. علاوه بر صنایع مذکور به نظر می‌رسد با مشخص شدن سرانجام مذاکرات، بورس از بلاتکلیفی خارج شود و روند اصلی معاملات شکل بگیرد.

مهدیانی در انتها گفت: انتظار می‌رود معاملات فردا وضعیتی به مراتب بهتر از امروز داشته باشد و شدت فروش‌ها کاهش یابد.