۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۱۸ بهمن/ بازگشت بورس به مسیر نزولی؟

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 607605
پیش بینی بورس فردا ۱۸ بهمن/ بازگشت بورس به مسیر نزولی؟

طبق تحلیل کارشناسان، معاملات روز دوشنبه روند بازار را مشخص خواهد کرد، سوال اینجاست که آیا بورس فردا تغییر مسیر خواهد داد؟

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با ادامه یافتن روند نزولی بازار، مجددا در کوتاه‌مدت شاهد پایداری بورس در روند نزولی باشیم. اما اگر بورس فردا تغییر مسیر دهد، شرایط بهتری برای بازار سهام و سهامداران رغم خواهد خورد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز در امتداد مسیر روز گذشته خود حرکت کرد و در نهایت با افت ۲۲هزار واحدی به معاملات خود پایان داد. پالایشی‌ها، خودرویی‌ها و محصولات شیمیایی پرعرضه‌ترین صنایع امروز بودند و نمادهای فولاد و فملی نیز برخلاف روزهای گذشته که دائما با اردرهای حمایتی همراه می‌شدند، حدود سه درصد زیان کردند و حمایت‌ها نیز مانع ریزش آنها نشد. همچنین نمادهای لپارس، زقیام، حفارس و نمادهای کوچک‌تری مثل توسن و مفاخر بیشترین عرضه را داشتند.

علی عصاری

وی بیان کرد: روند منفی بازار متاسفانه تا پایان بازار پایدار بود و همچنین انتظار می‌رود این روند منفی حداقل تا نیمه اول معاملات بورس فردا پایدار باشد. به نظر می‌رسد با ادامه یافتن روند منفی در معاملات فردا، بازار مجددا در کوتاه ‌مدت در روند نزولی قرار خواهد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه با مهم دانستن روند معاملات فردا اظهار کرد: شاخص کل کندل رو به پایینی برای خود ثبت کرده و در محدوده یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت. در شاخص هم وزن نیز وضعیت به مراتب بدتر بوده و این شاخص برای سومین روز متوالی در روند نزولی باقی مانده است.

وی در انتها تاکید کرد: انتظار می‌رود در نیمه اول معاملات فردا، نمادها در بازه منفی حرکت کنند، اما اگر در نیمه دوم معاملات، بازار با ورود پول و حمایت همراه شود، بازار به روند مثبت خود باز خواهد گشت.