۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۱۷ بهمن / نوسان شاخص کل ادامه دارد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 607218
پیش بینی بورس فردا ۱۷ بهمن / نوسان شاخص کل ادامه دارد

طبق تحلیل کارشناسان، بازار همچنان در محدوده فعلی خود نوسان خواهد داشت و تا زمانی‌که از محدوده مقاومتی عبور نکند، روند اصلی آن شکل نخواهد گرفت.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با عبور کردن شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد، روند اصلی بازار شکل بگیرد و سایه ابهام و بلاتکلیفی از سر معاملات برداشته شود.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را مورد بررسی قرار داده و گفت: با توجه به معاملات بورس امروز به نظر می‌رسد شاخص کل بورس تهران در همان کانال قبلی خود در حال نوسان است. این شاخص، طی چند روز کندل‌های کوچکی زده که عمدتا این کندل‌ها به خاطر اردرهای حمایتی است که برای جلوگیری از ریزش بازار ایجاد شده بود.

آراد پورکار-cx

وی بیان کرد: همانطور که در تصویر هم مشخص است شاخص کل با کندل کوچکی در بالای خط کیجونسن خود قرار گرفته و با تثبیت خود در این محدوده شرایط به مراتب بهتر شده است. انتظار می‌رود شاخص کل در این محدوده مقداری در جا بزند اما همچنان تارگت سقف کانال برای شاخص کل مد نظر قرار دارد.

1

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می‌رسد شاخص کل تا سقف کانال نزولی حرکت کند و بعد از آن سقف، مقاومت یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد پیشروی شاخص کل قرار دارد. بعد از این مقاومت روند اصلی بازار شکل خواهد گرفت.

پورکار به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: بر اساس تصویر پایین، شاخص هم وزن از محدوده حمایتی خود خارج  به سمت بالا حرکت کرده است. به عبارتی دیگر شاخص هم وزن بالای خط تنکنسن اندیکاتور ایچیکومو قرار گرفته اما همچنان مقاومت ۳۴۲هزار و ۴۹۳واحد پیشروی آن قرار دارد.

2

وی در پایان افزود: به طور کلی به نظر می‌رسد شاخص کل و شاخص هم وزن در محدوده فعلی خود مقداری درجا بزنند اما برآیند کلی آنها مثبت خواهد بود.