۰ نفر

چگونه با آموزش در بورس سرمایه‌ گذاری موفق داشته باشیم

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبر: 607116
چگونه با آموزش در بورس سرمایه‌ گذاری موفق داشته باشیم

در شرایطی که رونق در بازار سرمایه همانند روزهای اوج نبوده و سرمایه‌گذاری و کسب سود نیز به سادگی ممکن نیست، پاسخ به این سوال که چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟ بسیار اهمیت دارد.

روند رشد تورم طی سال‌های اخیر، باعث شده تلاش آحاد مردم برای حفظ سرمایه و کسب سود در جامعه بیشتر شود، بنابراین روش‌های مختلف افزایش دارایی مثل سرمایه‌گذاری در بورس و ارزهای دیجیتال بیش از پیش میان مردم رواج پیدا کرده است، به طوری که در هر محفلی بحث راجع به وضعیت و نوسانات بازارهای بورسی و ارز دیجیتال مطرح است اما فقدان تخصص و دانش کافی نیز باعث شده سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها برای بسیاری از افراد با زیان همراه باشد، بنابراین نمی‌توان ضرورت کسب دانش برای ورود به بازارهای مالی را انکار کرد.

طی سال‌های اخیر نهادهای مالی فعال در این حوزه، در راستای آگاهی بخشی و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی خود گام برداشتند. کارگزاری مفید با هدف افزایش بازدهی در سرمایه‌گذاری و توانمندسازی کاربران بازار سرمایه،  موضوع آموزش را به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای خود در نظر گرفته و با راه اندازی  سامانه آموزش مفید به عموم علاقه‌مندان این حوزه خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

کلاس‌های آنلاین

2

کارگزاری مفید با دعوت از مدرسان برجسته حوزه بازار سرمایه روزانه سه کلاس آنلاینِ رایگان برگزار می‌کند که این دوره‌ها عناوین مختلفی از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. از ویژگی کلاس‌های آنلاین امکان پرسش و پاسخ با مدرسان و سبک کارگاهی و عملی است، عناوین و زمان برگزاری کلاس‌ها نیز از طریق کانال‌های ارتباطی کارگزاری مفید اطلاع رسانی می‌شود.

براساس آمار کارگزاری مفید تاکنون بیش از ۱۰۰۰ عنوان کلاس آنلاین از ابتدای سال 1399 برگزار کرده که بیش از 350 هزار نفر از طریق این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.

مقالات آموزشی در سامانه آموزش مفید

3

تاکنون سامانه آموزش مفید 900 مقاله مکتوب آموزشی سریالی از سطح مبتدی تا پیشرفته را در اختیار کاربران قرار داده است که در کنار این مقالات از نمودار‌ها و اینفوگراف‌های تصویری جذاب برای درک بهتر استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های این مقالات مکتوب پوشش دادن جامع مباحث بورسی شامل: آشنایی با بورس و ساختار بازار سرمایه‌ ایران، آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری، آشنایی با معاملات بورس کالا، سهام عدالت، آشنایی با انواع تحلیل‌ها شامل تحلیل تکنیکال و بنیادی، آشنایی با قوانین بورس ایران، آشنایی با سامانه‌های معاملاتی و نحوه استفاده از آن‌ها و… می‌باشد.

دوره‌های ویدیویی

دوره‌های ویدیویی ضبط شده بخش دیگری از فعالیت‌های سامانه آموزش مفید است که این امکان را برای مخاطبان فراهم می‌کند که موضوع و زمان دلخواه خود را برای آموزش انتخاب کنند، این ویدیو‌ها نیز به صورت سریالی از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود.

شایان ذکر است تاکنون بیش از 16 ویدیو آموزشی در 114 اپیزود تولید و منتشر شده است که بیش از 80 هزار ساعت این دوره‌ها دیده شده است.

در پایان باید تاکید کرد، جامعیت، تسهیل دسترسی و رایگان بودن آموزش بورس در کارگزاری مفید موجب شده این کارگزاری عملکرد قابل توجهی در آموزش و فرهنگ‌سازی بورس داشته باشد و با اقبال مخاطبان مواجه شود. 

خدمات آموزش بورس کارگزاری مفید ضمن رایگان بودن محدود به مشتریان کارگزاری مفید نیز نمی‌باشد و همه علاقه‌مندان و فعالان بازار‌سرمایه امکان بهره‌مندی و استفاده از مطالب و دوره‌های آموزش بورس را از طریق سامانه آموزش مفید به آدرس learning.emofid.com دارند.