۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۲۷دی۱۴۰۰ / نوسان ‌گیری بهترین استراتژی در بازار است؟

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 600319
پیش بینی بورس فردا ۲۷دی۱۴۰۰ / نوسان ‌گیری بهترین استراتژی در بازار است؟

پیش‌ بینی کارشناسان حاکی از تداوم روند رکودی معاملات در کلیت بازار بوده و از طرفی معتقدند روند رو به رشد بازار نیز پایدار نخواهد بود.

 اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ اغلب کارشناسان معتقدند شاخص در روند نزولی قرار دارد و تا شرایط سیاسی اقتصادی بهبود نیابد، رشدهای بازار کم رمق خواهد بود.

محسن سیف‌ زاده، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در معاملات امروز، از ابتدای بازار افزایش عرضه در کلیت بازار اتفاق افتاد به طوری که حدود ۸۰ الی ۸۵درصد سهام با زیان همراه شدند اما در اواخر بازار با افزایش تقاضا، سرخپوشی بازار به ۷۰درصد کاهش یافت.

او ادامه داد: اغلب سهم‌ها از منفی بودن خود را به صفر تابلو نزدیک کردند و شرایط خودرویی‌ها، بانکی‌ها و پالایشی‌ها با رونق همراه شد و توانستند الگوی تیک صعودی در سهم‌های شاخص‌ساز خود داشته باشند.

این کارشناس بیان کرد: به طور کلی این شرایط موجب می‌شود تا فردا معاملاتی روان و سبزپوش در بازار داشته باشیم. البته این مثبت به معنای مثبت بودن کلیت بازار نبوده بلکه رشدی کم رمق در بازار وجود خواهد داشت.

وی افزود: از طرفی با توجه به از سرگیری مذاکرات برجام از فردا، تمامی بازارها در انتظار اخبار برجام به سر می‌برند. بنابراین می‌توان گفت اگر مذاکرات با نتیجه‌ای مطلوب همراه شود، صنایع خودرویی و بانکی در سودآوری پیش‌رو خواهند اما در صورت عدم توافق، صنایع دلاری شرایط بهتری خواهند داشت.

سیف‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاخص به طور کلی در روند نزولی قرار دارد و مثبت‌های آن پایدار نیست، بهترین استراتژی در کوتاه مدت، نوسان‌گیری است و سهامداران بلندمدت نیز باید چینش پرتفوی خود را تغییر دهند.