۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به پرتفوی توسعه معادن روی ایران در اردیبهشت ماه / ارزش بازاری کروی کاهش یافت

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷
کد خبر: 530721
نگاهی به پرتفوی توسعه معادن روی ایران در اردیبهشت ماه / ارزش بازاری کروی کاهش یافت

ارزش بازاری شرکت توسعه معادن روی ایران در نخستین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود هفت هزار و ۲۲۴میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت تنها ۶۰۰هزار تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت توسعه معادن روی ایران با حدود هزار و ۳۰۰میلیارد تومان کاهش به حدود هفت هزار و ۲۲۴میلیارد تومان رسید. کاهش هزار و ۴۱میلیارد تومانی ارزش شرکت کالسیمین (از گروه فلزات اساسی)، بیشترین تاثیر را بر این افت داشت. همچنین ملی سرب و روی ایران با ۱۱۷میلیارد تومان افت و شرکت فرآوری مواد معدنی ایران با کاهش ۱۳۴میلیارد تومانی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند.

«کروی» در نخستین ماه از سال جدید، پنج هزار و ۷۹۸سهام شرکت ریخته‌گری تراکتور سازی ایران را به مبلغ ۶۰۰هزار تومان خریداری کرد.

در پایان فروردین ماه، مالکیت «کروی» در صنعت فلزات اساسی، بیش از ۵۸درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است. گروه اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی با حدود ۱۸درصد و گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با حدود ۱۷درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت توسعه معادن روی ایران قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

کروی اردیبهشت