۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به صنعت خودرو در بورس امروز / طاقت خودرویی ها به سرآمد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 526597
نگاهی به صنعت خودرو در بورس امروز / طاقت خودرویی ها به سرآمد

در معاملات بورس امروز، تمامی بزرگان خودرو با افت قیمت، کام سهامدارانشان را تلخ کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران  اینجا  کلیک کنید

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ در نوزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص صنعت خودر ، دو هزار و ۲۹۷واحد، معادل یک درصد افت کرد و عدد ۲۱۰هزار واحد را رقم زد. حدود ۱۵۴میلیارد برگه سهم نمادهای خودرویی جا به جا شد. همچنین گروه خودرو و ساخت قطعات، با خروج ۹میلیارد تومانی پول حقیقی، از این حیث در رده دهم قرار گرفت.

عملکرد خودرویی‌ها در روزی که گذشت

سهام شرکت ایران خودرو (خودرو)، از ابتدای معاملات به صف فروش نشست و در نهایت با سه درصد زیان، قیمت ۱,۸۹۴ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم بزند. همچنین خودرو با سه درصد افت قیمت پایانی، روز آینده را با قیمت ۱,۸۹۴ریال آغاز خواهد کرد. حجم معاملات خودرو به بیش از ۶۱میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این نماد به حدود ۱۲میلیارد تومان رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

خودرو

امروز سایپا (خساپا)، همانند خودرو از ابتدای بازار به صف فروش نشست و در نهایت با ۰.۳درصد افت، قیمت پایانی ۱,۸۵۹ریال را رقم زد و صف فروش ۴۸۷میلیون واحدی برای خود ثبت کرد. خساپا با ثبت قیمت ۱,۸۱۰ریال به استقبال روز آینده رفت که نسبت به روز گذشته سه درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان، حجم معاملات خساپا به بیش از هفت میلیون برگه سهم رسید.

خساپا

روند معاملات گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران ‌خودرو (خگستر) نیز مشابه خودرو و خساپا بود و این نماد پس از صف نشینی، افت سه درصدی را رقم زد و عدد ۲,۲۵۱ریال را ثبت کرد. قیمت آخرین معامله خگستر نیز با ۰.۲درصد افت به عدد ۲,۳۱۶ریال رسید. با جابجایی یک میلیون و ۳۴۰هزار برگه سهم، ارزش معاملات خگستر به بیش از ۳۰۰میلیون تومان رسید.

خگستر

گروه بهمن (خبهمن) معاملاتش را با صف فروش آغاز و با صف فروش به پایان رساند. قیمت آخرین معامله خبهمن به ۱,۳۶۳ریال رسید که نشان از افت ۰.۸درصدی آن دارد. همچنین خبهمن با سه درصد افت، معاملات روز آینده خود را با قیمت ۱,۳۳۳ریال آغاز خواهد کرد. امروز بیش از ۱۴میلیون برگه سهم خبهمن خرید و فروش شد که حقیقی‌ها ۱۰۰درصد سفارشات فروش و ۷۵درصد سفارشات خرید را ثبت کردند. همچنین ارزش معاملات خبهمن به حدود دو میلیارد تومان رسید.

خبهمن

گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان) با افت دو درصدی، قیمت پایانی ۳,۳۳۵ریال را به ثبت رساند. همچنین خکرمان که در مدار نزولی قرار گرفت، با  ثبت قیمت ۳,۳۳۵ریالی، دو درصد افت کرد. امروز بیش از ۶میلیون برگه سهم خکرمان رد و بدل شد و ارزش معاملات این نماد به بیش از دو میلیارد تومان رسید. همچنین سهامداران حقیقی خکرمان، سهم ۷۵درصدی در خرید و ۱۰۰درصدی در فروش این سهم داشتند.

خکرمان