صندوق‌های ETF «سهامی» ۳.۵درصد، صندوق‌های مبتنی بر طلا ۸.۱درصد به طور متوسط با افت همراه شدند.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۳.۵درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۳.۵درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس نتوانست عملکردی بهتر از افت ۲.۹درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

در این هفته هیچ صندوقی با رشد قیمتی مواجه نشد و دو صندوق آوای معیار (آوا) و امین تدبیرگران فردا (الماس) با ۱.۵درصد کمترین میزان افت را ثبت کردند. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود به طوری که NAV آن یک درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق بذر امید آفرین اختصاص داشت؛ صندوق «بذر» با افت ۴.۷درصدی قیمت مواجه شد و به حباب منفی ۰.۸درصدی رسید.

بدون درنظر گرفتن «دارا یکم»، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۱۳.۴درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱۵.۹درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین زیان ۸.۱درصدی به سرمایه‌گذاران خود تحمیل کردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه هشت درصد افت قیمت داشت و ۲.۳درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین زیان (۹درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد و  به حباب منفی ۶.۸درصدی رسید.

بازدهی هفتگی صندوق_ها 1400.02.16

صندوقهای قابل معامله 1400.02.16