۰ نفر

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت؛

نسبت به عدم دسترسی عده‌ای به اینترنت متاسفیم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴
کد خبر: 524662
نسبت به عدم دسترسی عده‌ای به اینترنت متاسفیم

حسین فهیمی گفت: شورای عالی بورس، تنها مرجع مقررات‌گذاری است. براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری این اجازه به شورای عالی بورس داده شده است که در این باره تصمیم‌‌گیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در نشست خبری امروز انتخابات محامع الکترونیکی سهام عدالت و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی با تعداد ۲ میلیون و ۷۷۴هزار نفر بیشترین سهامدار غیرمستقیم و استان سمنان با ۲۲۰هزار و ۷۹ نفر کمترین سهامدار غیرمستقیم را دارد.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی و اعلام اخبار به سهامداران از طریق پیامک، راهی است که در حال حاضر در اختیار داریم تا از طریق آن، افراد را آگاه کنیم که در تاریخ مشخصی این مجامع برگزار خواهد شد.  آگهی‌هایی که از شرکت برای سهامداران ارسال می‌شود، برای دعوت اعمال حق غیر مالی مانند اعمال حق رای یا برای برخورداری از حق مالی مانند دریافت سود و مشارکت در افزایش سرمایه است.

فهیمی اضافه کرد: اطلاعیه‌های صادره از سوی شرکت‌ها، یک اثر قانونی و مالی بر روی سهامدارن دارد و زمانی که مدیریت سهام به افراد واگذار شد، طبیعی است که باید به این اطلاعیه‌ها توجه کنند. 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده‌اند، از امروز سهامدار همراه با مالکیت و مدیریت سهام خود هستند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در واکنش به عدم دسترسی برخی از سهامداران به اینترنت و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اظهار داشت: با اعلام روش جایگزین از پیشنهادهایی که مناسب‌تر از دیگر پیشنهادها است، استقبال خواهیم کرد.

فهیمی افزود: نسبت به این موضوع که عده‌ای به اینترنت دسترسی ندارند، متاسف هستیم. اما در این شرایط چاره‌ای جز برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نداریم.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درخصوص برگزاری مجامع خاطرنشان کرد: شورای عالی بورس، تنها مرجع مقررات‌گذاری است. براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری، این اجازه به شورای عالی بورس داده شده است که در این باره تصمیم‌گیری کند. مصوبات شورای عالی بورس منتشر شده و هیچ یک از آنها محرمانه نیست.