۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش ۲۲۰درصدی تولید پتروشیمی بوعلی سینا / افت درآمد عملیاتی بوعلی در ماهی که گذشت

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲
کد خبر: 524091
جهش ۲۲۰درصدی تولید پتروشیمی بوعلی سینا / افت درآمد عملیاتی بوعلی در ماهی که گذشت

پتروشیمی بوعلی در فروردین ماه ۶۵۰میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ مقدار فروش پتروشیمی بوعلی در نخستین ماه سال جاری با ۶۴درصد افت نسبت به ماه گذشته به ۵۱هزار تن رسید. این رقم نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۵۷درصد کاهش یافته است. به این ترتیب پتروشیمی بوعلی از فروش محصولات خود در فروردین ماه حدود ۶۵۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. علی‌رغم اینکه این رقم نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود ۶۴درصد کاهش یافته اما نسبت به فروردین ماه ۹۹ رشدی ۸۷درصدی را ثبت کرده است. از میان محصولات پتروشیمی بوعلی، مقدار فروش برش سبک تولیدی این شرکت در فروردین ماه با رشدی ۴۸۰درصدی به ۳۱هزار .۷۰۰ تن رسید و ۶۲درصد از تولید پتروشیمی بوعلی را به خود اختصاص داد.

پتروشیمی بوعلی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۴۸هزار تن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به اسفند ماه سال ۹۹، جهش ۲۲۰درصدی را تجربه کرده است. همچنین مقدار تولید این شرکت نسبت به فرودین ماه همان سال گذشته ۳۶درصد افزایش پیدا کرده است. 

نرخ فروش برش سبک با ۱۵درصد افزایش، بیشترین تغییر را بین نرخ‌های فروش محصولات پتروشیمی بوعلی را شاهد بود و به حدود ۱۱میلیون و۹۰۰هزار تومان به ازای هر تن رسید. همچنین نرخ فروش بنزن و گاز مایع به ترتیب هفت و چهار درصدی رشد کردند. از طرفی نرخ‌های فروش برش سنگین و ریفرمیت کاهش یافتند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

TSR Watermark - 162