۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت رشد ۱۱۳درصدی درآمدهای عملیاتی شستا / سود هر سهم شستا در ۹ماه به ۵۹۷ریال رسید

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
کد خبر: 522232
ثبت رشد ۱۱۳درصدی درآمدهای عملیاتی شستا / سود هر سهم شستا در ۹ماه به ۵۹۷ریال رسید

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با عملکرد قابل قبول به استقبال بهار ۱۴۰۰رفت و توانست سود ۸٬۷۱۶ میلیارد تومانی از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود بدست آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در گزارش ۹ماهه خود عملکردی پذیرفتی ثبت و ارائه کرد. در این گزارش،  درآمد سود سهام شستا به رقمی بیش از ۲۳۹میلیارد ریال رسید، این در حالیست که این مقدار برای دوره مالی مشابه پیشین تنها ۱۰۷میلیارد ریال بوده است و رشدی ۱۱۳درصدی را نشان می‌دهد.

 در ادامه سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها برای این شرکت از چهار هزار و ۷۹میلیارد تومان با رشدی ۱۱۳درصدی به هشت هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت. درنتیجه درآمدهای عملیاتی آن نیز با جهش ۱۱۳درصدی به هشت هزار و ۷۰۴میلیارد تومان رسید.

با وجود رشد ۳۷درصدی هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شستا، سود عملیاتی شرکت به بیش از هشت هزار و ۶۷۲میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۱۳درصدی را نشان می‌دهد. نکته جذاب دیگر این گزارش، افزایش تنها ۲درصدی هزینه‌های مالی شستا است. با رشد ۳۱هزار و ۵۹۰درصدی سایر درآمدهای شستا، سود خالص آن در نهایت به هشت هزار و ۴۷۰میلیارد تومان رسیده و رشدی ۱۳۶درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی ۱۳۹۹ را درج کرده است.

شستا با سرمایه ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی که نسبت به سال گذشته بیش از ۷۷درصد افزایش یافته، سودی ۵۹۷ریالی برای هر سهم حاصل کرد که رشد قابل توجهی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل دارد.

همچنین طی این ۹ماه، شستا ۱۳هزار و ۵۳۰میلیارد تومان سهم بورسی و ۷هزار و ۷۲۱میلیارد تومان سهام غیربورسی خریداری کرده است. از سوی دیگر نیز سود هشت هزار و ۷۱۶میلیارد تومانی طی مدت ۹ماه از فروش سهام مختلف کسب کرده است.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برنامه خود را طی فصل اول ۱۴۰۰ به صورت زیر اعلام کرده است؛

  • ثبت افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۰.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۴۲.۰۰۰ میلیارد ریال از محل اندوخته ها
  •  عرضه اولیه (IPO) سهام شرکت‌ها
  • ادغام شرکت‌های کوچک مقیاس و دارای فعالیت مشابه
  • توقف فعالیت و انحلال شرکت‌های کم‌بازده و خارج از استراتژی 
  • طراحی گزارشات تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد از جمله تولید، فروش و مطالبات شرکت‌های تابعه در سامانه هوش تجاری
  • اصلاح و بهبود روش‌ها و ارتقای سیستم‌های مورد استفاده در سطوح مختلف با تاکید بر فناوری اطلاعات