۰ نفر

علی جدی؛

شیوه کنونی عرضه خودرو همانند لاتاری است؛ تقاضای خودرو باید واقعی شود

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 519929
شیوه کنونی عرضه خودرو همانند لاتاری است؛ تقاضای خودرو باید واقعی شود

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار کنونی عرضه خودرو گفت: روش فعلی، همانند نوعی لاتاری است و افراد با فشردن یک کلید و یه شبه می‌توانند از سود چند میلیون تومانی برخودار شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی جدی درباره ضرورت اصلاح شیوه کنونی عرضه خودرو گفت: از آنجا که روش فعلی عرضه خودرو، همانند نوعی لاتاری است و افراد با فشردن یک کلید و یه شبه می‌توانند از سود چند میلیون تومانی برخودار شوند، کمیسیون صنایع و معادن مجلس درصدد اصلاح این روش برآمده و طرح ساماندهی عرضه خودرو که براساس آن خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود را تدوین کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار موجب شده حتی افرادی که به این کالا نیز نیازی ندارند، با هدف کسب سود در طرح‌های فروش خودروسازان ثبت نام کنند تا بتوانند از این اختلاف قیمت بهره ببرند.

عرضه خودرو باید شفاف شود

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو باید شفاف شود، اضافه کرد: قیمت‌گذاری خودرو یکی دیگر از مسائلی است که باید در صنعت خودروسازی اصلاح شود که این مهم با تصویب و اجرای طرح ساماندهی عرضه خودرو محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: هرچند ممکن است در ابتدای عرضه خودرو در بورس، این کالا با قیمتی بیش از آنچه اکنون در کارخانه به فروش می‌رسد به دست مصرف‌کننده برسد، اما پس از مدتی زمینه کاهش قیمت فراهم خواهد شد. از سوی دیگر تقاضای کاذب  در بازار از بین می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با اصلاح نحوه کنونی عرضه خودرو، از یک سو تقاضا در این حوزه واقعی می‌شود و از سوی دیگر خودروسازان انگیزه‌ی بیشتری برای عرضه دارند. در نتیجه میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شده و این حوزه ساماندهی می‌شود.