۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق‌های ETF (۲۲فروردین۱۴۰۰)/ رونق صندوق‌های درآمد ثابت با صدرنشینی اعتماد

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷
کد خبر: 519667
گزارش روزانه صندوق‌های ETF (۲۲فروردین۱۴۰۰)/ رونق صندوق‌های درآمد ثابت با صدرنشینی اعتماد

در بورس امروز ۱۸۵میلیارد تومان دارا یکم و ۲۴۲میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۱۲۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۸۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) با ارزش ۲۹۴میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۴۵میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (۱۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «دارا یکم» را به ارزش پنج میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (سه درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام ارزش آفرین بیدار (ارزش) رشد ۰.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) با زیان ۱.۴درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۷درصد) در رابطه با صندوق سهام زرین کوروش (زرین) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۴۳۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود یک میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۲درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۸۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و ۴۹۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۴۷۰میلیارد تومان بود.

بورس

بورس