۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF (۱۵ فروردین ۱۴۰۰)/ معاملات کم‌ارزش پالایش و دارا یکم با افت حدود ۴درصدی

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبر: 517778
گزارش روزانه صندوق های ETF (۱۵ فروردین ۱۴۰۰)/ معاملات کم‌ارزش پالایش و دارا یکم با افت حدود ۴درصدی

در بورس امروز ۶۰میلیارد تومان دارا یکم و ۹۷میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۸۱۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۲۴۱میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) با ارزش ۱۷۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۰۸میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (۶۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) را به ارزش هشت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۱درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری اعتبار سرمایه نوآفرین (نوآور) رشد ۵.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق خصوصی ثروت‌آفرین فیروزه (ثروت) با زیان چهار درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۹درصد) در رابطه با صندوق «نوآور» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۱۶۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۰درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۰.۴درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۸۱۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۲۴۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و ۷۷۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۶۲۰میلیارد تومان بود.

بورس

بورس