در بورس امروز ۹۳۰میلیارد تومان دارا یکم و ۵۲۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۲۳۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۷۲میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۹۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق امین یکم فردا نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۵میلیارد تومان واحدهای صندوق افرا نماد پایدار (افزان) را از حقوقی‌ها خریدند (۵۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان را به ارزش ۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری پالایش رشد ۴.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق آرمان سپهر آشنا (آسام) با زیان ۱.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۹درصد) در رابطه با صندوق پالایش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۴۶۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۲.۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۰.۶درصد) به نام صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان (زر) و صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۲۳۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۷۲میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۸۲۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تحرکات صندوق‌ها 99.12.17

نوسانات صندوق‌ها 99.12.17